L’Oréal House Warsaw w Browarawch Warszawskich [ZDJĘCIA]

L’Oréal przeniosła swoją siedzibę do Browarów Warszawskich. Nowe biuro stanowi symboliczny obraz smaku i interpretację piękna. Przestrzenna koncepcja o powierzchni ponad 6000 m2 została stworzona wokół wizji firmy i sposobu, w jaki L’Oréal chciał wyrazić swoją tożsamość. We współpracy ze światowym liderem w branży kosmetycznej, pracownia Trzop Architekci stworzyła nowoczesne biuro, ukazując we wnętrzu wyjątkową estetykę marki.

 

Piękno – jako główne założenie L’Oréal – zostało podkreślone w przestrzeni za pomocą tekstur, materiałów, mebli i form, w pełni odzwierciedlających wyrafinowany i finezyjny wizerunek firmy oraz jej DNA.

57012637_10219241672422093_6184716953068765184_o57028981_10219241669662024_1910459620002889728_n57039901_10219241670182037_3524921170686115840_o57049078_10219241668381992_8496229005580566528_o57076303_10219241667381967_9122274992107552768_o57109857_10219241673262114_4144089368383979520_o57118174_10219241672782102_1253401173575073792_o57126993_10219241666421943_4296553212674048000_oSpacer po tej przestrzeni rozpoczynamy od strefy, w której gość buduje swoje wyobrażenie o całej organizacji. Po przekroczeniu progu, wita nas lada recepcyjna wykonana z białego marmuru i przestrzennej złotej siatki. Naścienne logo L’Oréal, znajdujące się za blatem, podkreśla reprezentacyjne wejście do części biurowej. Przy przeciwległej ścianie znajduje się strefa mkiękkich mebli, tworząc miejsce odpoczynku i mniej formalnych spotkań. Za nią znajduje się ściana multimedialna, umożliwiająca prezentację bogatego portfolio produktów marki. Klasyka i elegancja zostały połączone z innowacyjną technologią. Recepcja nowego biura L’Oréal zaprojektowana została w stonowanej kolorystyce bieli, szarości i pastelowych barw w połączeniu z elementami charakterystycznych dla L’Oreal łuków i dodatkami w kolorze postarzanego złota – inspiracją dla wykorzystania tego połączenia były arkadowe fasady paryskich kamieniczek i wizualna identyfikacja marki L’Oréal.  Powtarzające się w różnych elementach biura łuki stanowią motyw przewodni, integrując ze sobą różne przestrzenie i funkcje biura.

57154336_10219241666861954_2601582719070633984_o57155272_10219241668782002_4236991851753635840_o57170751_10219241671062059_3872567991266705408_o57187579_10219241666621948_4611249361987305472_o57221314_10219241666061934_4863201055627804672_n57232066_10219241665101910_1205265198756134912_o57240525_10219241671302065_2216583444090060800_n57294200_10219241671982082_110612703705300992_oKontynuując naszą podróż, przenosimy się na kameralny open-space – ergonomiczne miejsca pracy zostały utrzymane w subtelnej szarości, której akompaniują miedziane dodatki. Kreatywne zadania zespołu L’Oréal wspiera czysta, jasna przestrzeń. Tak zaprojektowane biuro nie przytłacza pracowników podczas pracy twórczej. Komfort zapewniają także wysokie parametry akustyczne – kwestia ograniczenia hałasu to jeden z kluczowych aspektów projektu. Nad połączonymi grupami biurek zawisły lampy, zaprojektowane specjalnie na potrzeby L’Oréal. Lampa w formie dwóch łuków i prostokąta wyposażona została w panele akustyczne i dekoracyjne miedziane siatki, a całość została połączona świecącym profilem LED, dostarczającym pobudzające i zdrowe dla oczu  oświetlenie. Sale konferencyjne, utrzymane w minimalistycznej stylistyce, wyróżniają się na tle open space’u dzięki charakterystycznym foliowaniom na ścianach. Przedstawiają europejskie miasta, w których L’Oréal ma swoje siedziby – Warszawę, Tallinn, Rygę i Paryż.

57319702_10219241669342016_2080690094729068544_o57343448_10219241671622073_2825970566735855616_o57352951_10219241665381917_6507424101152325632_o57395658_10219241673142111_5029100386548449280_o57441750_10219241669462019_8197600496425369600_o57485207_10219241670302040_8718189621197930496_o57546475_10219241670062034_2569014239763103744_o57750882_10219241665861929_2013472739855171584_o57870558_10219241672102085_2197352685072547840_o57909089_10219241668501995_4389061203297566720_oPrzestrzeń zaprojektowana przez architektów TA zawiera wiele rozwiązań sprzyjających wygodzie i idei agile working. W środowisko pracy wkomponowano miejsca relaksu, meble wypoczynkowe, kabiny fokusowe i sale konferencyjne o różnych rozmiarach. Socjalnym sercem biura stała się kantyna, w której pracownicy mogą nawiązywać kontakty towarzyskie na nieformalnych spotkaniach przy centralnym stole na wyspie, wzdłuż panoramicznych okien wychodzących na taras. Wygodne sofy i kawiarniane meble mogą zostać wyniesione z kantyny, aby zrobić miejsce na imprezy firmowe. Zespół projektowy zadbał  o społeczność L’Oreal, koncentrując się na dobrostanie ludzi, ich nawykach i potrzebach. We wnęki pojawiające się w ścianach wkomponowano miękkie siedziska, w których mogą odbywać się spotkania ad-hoc lub praca czasowa. W przestrzeni znajdziemy także budki telefoniczne o najwyższych parametrach akustycznych, zapewniające prywatność podczas rozmowy, strefy rekreacyjno-kooperacyjne, zaprojektowane tak, aby sprzyjać przyjaznym relacjom i zwiększyć efektywność pracowników  oraz dużą ilość sal konferencyjnych, które w nawiązaniu do produktów L’Oreal, przybrały formę wolnostojących brył z zaokrąglonymi rogami i łukowymi przeszkleniami.

 

Motywem przewodnim wnętrza biura L’Oréal są łuki imitujące nowoczesne arkady, stanowiące niezwykłą syntezę elegancji i wdzięku. Przez tysiąclecia ta forma tworzyła praktyczną strukturę architektoniczną, będąc jednocześnie zachwycającym detalem i  tłem dla zmieniających się przez epoki strojów oraz typowych dla Paryża ulicznych pokazów mody. Właśnie dlatego nowa siedziba prezentuje szereg półokrągłych, eliptycznych i nieregularnych łuków, które zapewniają naturalne uzupełnienie projektu. Składają także hołd francuskim korzeniom marki, powszechnie uwielbianej historii pierwszego paryskiego biura L’Oréal przy Rue Royale oraz elementom architektury budynku Browarów Warszawskich, wzmacniając synergię między wnętrzem a zewnętrzem nowego biura. Fabryczny charakter obiektu został dodatkowo podkreślony poprzez pozostawienie otwartych sufitów z widocznymi instalacjami oraz wykorzystanie w przestrzeni szklanych ścian z industrialnymi podziałami. Atmosferę wzmacniają akcenty miedzi, mosiądzu, złotej siatki i zieleń. Roślinność wykorzystana w biurze wpływa na czystość i wilgotność powietrza, dbając o zdrowie i dobre samopoczucie zespołu L’Oréal. Kwiaty zostały osadzone na przesuwnych ścianach działowych, stanowiących naturalną przegrodę wizualną i dźwiękochłonną. Środowisko pracy L’Oréal odzwierciedla swobodę twórczą odczuwalną w całym projekcie oraz równowagę między loftową architekturą a wyrafinowanym designem.

Klient: L’ORÉAL  Lokalizacja: Browary Warszawskie Projekt wnętrz: Trzop Architekci (arch. Bartosz Trzop, arch. Katarzyna Chmurzyńska-Mazur, arch. Anna Chamier-Kwiatkowska)

Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji?  Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Nagroda Architektoniczna Prezydenta Warszawy – mieszkańcy mają głos

0
Wystartowała 11. edycja Nagrody Architektonicznej Prezydenta m.st. Warszawy. Od dziś mieszkanki i mieszkańcy mogą decydować, które budynki, miejsca czy wydarzenia zasługują na ich głos....