Lidl sieje kwietne łąki przy sklepach

Sieć Lidl Polska stworzyła łąki kwietne przy swoich sklepach! Łąki kwietne nie tylko cieszą oko różnorodnością roślin i pełnią barw, ale przede wszystkim stanowią cenne otoczenie dla pszczół, motyli i innych owadów. Dlatego firma Lidl Polska postanowiła stworzyć łąki kwietne obok swoich sklepów. Pierwsze efekty tych działań widać już przy obiektach sieci w Lublinie, Wrocławiu, Opolu Lubelskim, Ustroniu Morskim oraz Warszawie.

Na jednej łące może występować nawet 300 gatunków roślin i zwierząt. Łąka to również przestrzeń do życia, pożywienia i rozmnażania dla owadów. Szczególnie pszczoły, odgrywają ogromną rolę w całym ekosystemie, m.in. zapylając rośliny. Jeżeli stworzymy im odpowiednie warunki, wspomożemy ich mozolną, a jednocześnie bardzo ważną pracę. Co więcej, łąka to bardziej ekologiczne rozwiązanie niż trawnik – korzenie jej roślin są długie, dzięki czemu wchłania dwa razy więcej wody niż trawa i doskonale radzi sobie w trakcie suszy, a podczas obfitych deszczy chroni przed podtopieniami. W ciągu jednego sezonu trawnik wymaga koszenia ok. 20 razy, natomiast łąka jedynie dwóch. Zaletą łąki jest to, że nie wymaga żadnych środków chemicznych ani nawozów. Docenimy również fakt, że pomaga walczyć ze smogiem oraz ochładza powietrze.

„Nasze sklepy to najczęściej obiekty wolnostojące z parkingami oraz terenami zielonymi. Przy części z nich istnieje przestrzeń, którą możemy zagospodarować i tak np. zamiast sadzić standardowy trawnik stworzyliśmy łąki kwietne. Jest to trend widoczny na całym świecie, nierzadko w dużych miastach, w których tego naturalnego środowiska dla owadów brakuje. Rozwiązanie to jest zdecydowanie bardziej ekologiczne i przyjazne dla środowiska, dlatego z ogromną radością wprowadziliśmy je testowo przy wybranych sklepach Lidl w Lublinie, Wrocławiu, Opolu Lubelskim, Ustroniu Morskim oraz Warszawie. Wierzymy, że w ten sposób zainspirujemy inne podmioty na rynku do tworzenia łąk i wspierania bioróżnorodności, która ma wpływ na ochronę klimatu” – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska. „Jest to pierwszy rok kwitnięcia naszych łąk – zostały posadzone wiosną, jednak efekty już są widoczne. Zastosowaliśmy różne rodzaje nasion do łąk, aby sprawdzić, które mieszanki są najlepsze. W następnym kroku łąki zostaną odchwaszczone oraz dosiane, co sprawi, że w kolejnych latach jeszcze lepiej będą spełniały swoją funkcję” – dodaje Aleksandra Robaszkiewic.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Wszyscy wykładowcy ogłoszeni na Fotoforma Wedding & Family!

0
To będzie niesamowite wydarzenie, które zgromadzi topowych fotografów i filmowców z Polski i zagranicy! Wszyscy prelegenci już ogłoszeni, ale to nie koniec! Już niedługo ogłosimy warsztaty...
×