Wkrótce zostanie oddana do użytku nowa trasa tramwajowa przez Dolny Mokotów do Wilanowa. To ponad 7 km nowego torowiska, szybszy i sprawniejszy dojazd do Śródmieścia i innych rejonów Warszawy.
To jedna z największych inwestycji tramwajowych w Polsce. Nowa, 7,5 km trasa połączy intensywnie rozbudowującą się w ostatnich latach część Wilanowa z trasą wzdłuż ulicy Puławskiej i Marszałkowskiej.
Nowa trasa rozpoczyna się przy skrzyżowaniu ulicy Puławskiej i Goworka. Tramwaje zjeżdżają w dół warszawskiej skarpy ulicami Goworka i Spacerową – ten odcinek jest już oddany do ruchu, tramwaje linii 11 jadą tędy do ulicy J. Gagarina i nią do przystanku Sielce przy Czerniakowskiej. Nowe połączenie cieszy się dużą popularnością, w dzień powszedni z odcinka trasy „jedenastki” na ulicach J. Gagarina, Spacerowej i Goworka korzysta ponad 5 tys. osób. W kierunku Miasteczka Wilanów składy od skrzyżowania ulic Belwederskiej, Spacerowej i J. Gagarina pojadą prosto ulicami Belwederską i Jana III Sobieskiego do przystanku końcowego u zbiegu alei Rzeczypospolitej i A. Branickiego. W drodze do Wilanowa tramwaj zatrzyma się na 12 przystankach. Przewidziany czas przejazdu będzie krótszy niż dla autobusowej linii przyspieszonej dzięki sterowaniu sygnalizacja świetlną i zastosowanym priorytetom na skrzyżowaniach.
Ale to nie wszystko. Trwa budowa odnogi na Stegny wzdłuż ulicy św. Bonifacego, która połączy się z budowaną trasą do Wilanowa. Przy skrzyżowaniu ulicy św. Bonifacego i Jana III Sobieskiego tramwaje będą mogły skręcać w kierunku centrum i w kierunku Wilanowa. Długość tego odcinka to około 800 metrów, a zakończy go wspólna pętla tramwajowo-autobusowa na wysokości Szkoły Podstawowej im. Raoula Wallenberga, tu gdzie dziś jest pętla autobusowa Stegny. To będzie „klasyczna” pętla czyli składy będą zmieniały kierunek jazdy objeżdżając ją dookoła. Dla tramwajów będą dwa tory z peronami, w tym jeden wspólny – tramwajowo-autobusowy. W ten sposób powstanie wygodne miejsce do przesiadek.
Wszystkie nowe przystanki będą wyposażone w wiaty, ławki, wygrodzenia ochronne i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Standardowo wszystkie z nich będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Torowiska nowych tras będą obsadzone odpornym na niekorzystne warunki pogodowe rozchodnikiem. Nie tylko na torach będzie zielono – w ramach całego projektu zostanie posadzonych kilkaset drzew. Nowością będą drzewa, zasadzone bezpośrednio na szerszych peronach przystankowych – wzdłuż całej trasy tramwajowej na Wilanów będzie naprawdę zielono!
Otwarcie nowej trasy zmieni sieć Warszawskiego Transportu Publicznego, dlatego planujemy zmiany w układzie linii tramwajowych i autobusowych obsługujących Śródmieście, Dolny Mokotów, Wilanów oraz Ursynów. Zaproponowany układ chcielibyśmy skonsultować z Państwem, jako użytkownikami.
Tramwaje dojadą w głąb intensywnie zabudowującego się rejonu Warszawy, a trasa prowadzi przez obszary o gęstej zabudowie mieszkaniowej, dlatego efektywniejsze i sprawniejsze połączenia tramwajowe zastąpią część dotychczasowych linii autobusowych, których trasy pokrywają się z nową trasą tramwajową. Chcemy także zapewnić sprawny dojazd do tramwajów z osiedli, które nie są położone bezpośrednio przy nowej trasie – m.in. osiedla Bernardyńska oraz Zawodzia i Kępy Zawadowskiej. Część zmian obejmie również Powiśle, Powsin oraz Ursynów – będą one wynikały właśnie z korekt w Wilanowie.
Połączenia do Wilanowa będą oparte o trzy linie tramwajowe – 14, 15 i 19, które łącznie zapewnią częstotliwość kursowania co 2 minuty w godzinach szczytu, co 3 minuty poza godzinami szczytu i co 4 minuty w weekendy. Te trzy linie zastąpią również linie autobusowe łączące Śródmieście z Dolnym Mokotowem i Wilanowem – 501, 519 i 522, oferując w godzinach szczytu ok. 30 kursów (zamiast dotychczasowych 16 autobusowych) i ok. 6 tys. miejsc w tramwajach (zamiast dotychczasowych ok. 2 tys. w autobusach). Dojazd z Miasteczka Wilanów do Śródmieścia zajmie zaledwie 25 minut, co będzie możliwe m.in. dzięki zastosowaniu priorytetu w sygnalizacji świetlnej dla tramwajów.
KONSULTACJE SPOŁECZNEZarząd Transportu Miejskiego przygotowuje się do otwarcia nowej trasy i opracował projekt zmian w komunikacji w WTP, tak aby jak najefektywniej ją wykorzystać oraz poprawić połączenia pomiędzy dzielnicami i osiedlami.Jak można wziąć udział w konsultacjach społecznych:
20 czerwca (czwartek), w godz. 17-20, XLIV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Banacha, ulica Dolna 6 na Dolnym Mokotowie,24 czerwca (poniedziałek), w godz. 17-20, Miasteczko Przyrody (filia Młodzieżowego Domu Kultury), ulica Fabryczna 1/3 na Powiślu,27 czerwca (czwartek), w godz. 17-20, Szkoła Podstawowa nr 358 im. Hetmana Jana Zamoyskiego, ulica św. Urszuli Ledóchowskiej 10 w Miasteczku Wilanów,
wziąć udział w spotkaniu online, 22 czerwca (sobota) w godz. 11-14 – transmisja na YouTube
na YouTube możesz oglądać spotkanie i dyskutować na czacie,na platformie ZOOM możesz zabrać głos w dyskusji z wizją i fonią. Jeśli chcesz skorzystać z tej opcji, napisz na konsultacje@ztm.waw.pl. Link do spotkania oraz instrukcję prześlemy Ci w mailu zwrotnym.
Konsultacje potrwają do 15 lipca. Zgłoszone podczas konsultacji uwagi przeanalizujemy i w połowie sierpnia ogłosimy propozycje zmian, które będziemy wdrażali po uruchomieniu trasy tramwajowej.Prezentowany schemat zawiera układ komunikacyjny po wdrożeniu zmian w projekcie na jednej mapie, ze wszystkimi liniami, natomiast szczegółowe zmiany zostały opisane poniżej.Oto szczegóły proponowanych zmian:Uwaga!Brak informacji o jakiejś linii oznacza, że jej trasa nie zmieni się. Pochyłymi literami wyróżniono nowe trasy lub proponowane korekty przebiegu trasy linii.TramwajeLINIA 14Dziś tramwaje 14 nie kursują. „Czternastka” wróci do Wilanowa po ponad 50 latach. Zapewni dojazd do stacji metra Politechnika oraz na Ochotę.14: BANACHA – S. Banacha – Grójecka – pl. G. Narutowicza – Filtrowa – L. Krzywickiego – Nowowiejska – pl. Zbawiciela – Marszałkowska – pl. Unii Lubelskiej – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Jana III Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej – MIASTECZKO WILANÓWCzęstotliwość kursowania: 8 / 12 / 15 / (szczyt/międzyszczyt/sobota i święto)LINIA 15„Piętnastka” będzie podstawową linią na całej nowej trasie tramwajowej z Wilanowa. Tramwaje będą kursowały co 4 minuty w godzinach szczytu, co da ok. 3 tys. miejsc na trasie do Centrum – trzykrotnie więcej, niż oferują dziś autobusowy 522. Dowiozą pasażerów na ulicę Marszałkowską, gdzie będzie możliwość przesiadki np. w Alejach Jerozolimskich, Świętokrzyskiej oraz al. Solidarności. Tramwaje dojadą także do Dworca Gdańskiego, który obsługuje część dalekobieżnych połączeń kolejowych. Na Ochocie i we Włochach, wzdłuż ulicy Grójeckiej i al. Krakowskiej, linię 15 zastąpi 35.15: MARYMONT-POTOK – A. Mickiewicza – pl. T.W. Wilsona – A. Mickiewicza – gen. W. Andersa – pl. Bankowy – Marszałkowska – pl. Zbawiciela – Marszałkowska – pl. Unii Lubelskiej – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Jana III Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej – MIASTECZKO WILANÓWPołowa kursów realizowanych na trasie skróconej po zbudowaniu rozjazdu do zmiany kierunku jazdy na ulicy Stawki: MURANOWSKA – gen. W. Andersa – … – MIASTECZKO WILANÓWCzęstotliwość kursowania – trasa podstawowa (i skrócona): 8 (4) / 12 (6) / 15 (7,5)LINIA 19Nowa linia tramwajowa 19 zostanie uruchomiona wraz z oddaniem do użytku odcinka trasy od ulicy Jana III Sobieskiego przez św. Bonifacego do pętli Stegny. Wraz z linią 33 będzie stanowiła główny dojazd z Bielan i Żoliborza w al. Jana Pawła II. Różnić się będzie w końcowym odcinku trasy – linia 33 będzie obsługiwać, jak obecnie, odcinek ulicy Wólczyńskiej, a tramwaje 19 wyruszą z Nowego Bemowa (gdzie zastąpią linię 35).19: NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – al. W. Reymonta – W. Broniewskiego – al. Jana Pawła II – T. Chałubińskiego – al. Niepodległości – Nowowiejska – pl. Zbawiciela – Marszałkowska – pl. Unii Lubelskiej – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Jana III Sobieskiego – św. Bonifacego – STEGNYCzęstotliwość kursowania: 8 / 12 / 15LINIA 35Korekta trasy linii 35 wynika ze skierowania tramwajów linii 15 do Miasteczka Wilanów. Obecnie 35 dojeżdżają do pętli przy ulicy S. Banacha, natomiast w naszej propozycji zastąpią tramwaje linii 15 i pojadą do pętli P+R AL. KRAKOWSKA.35: PIASKI – W. Broniewskiego – al. Jana Pawła II – Stawki – gen. W. Andersa – pl. Bankowy – Marszałkowska – pl. Zbawiciela – Nowowiejska – L. Krzywickiego – Filtrowa – pl. G. Narutowicza – Grójecka – al. Krakowska – P+R AL. KRAKOWSKACzęstotliwość kursowania: 8 / 12 / 15AutobusyLINIA 107Proponujemy skierowanie autobusów 107 na trasę wzdłuż al. gen. W. Sikorskiego i al. Wilanowskiej do stacji metra Wilanowska. Jej rolą na tym odcinku będzie zapewnienie dojazdu do najbliższej stacji metra osiedlom położonym po obu stronach al. gen. W. Sikorskiego.107: ESPERANTO – M. Anielewicza – Smocza (powrót: Smocza – Dzielna – Okopowa – M. Anielewicza) – Nowolipki – gen. W. Andersa – pl. Bankowy – Senatorska – Wierzbowa – pl. marsz. J. Piłsudskiego – Królewska – Mazowiecka (powrót: Mazowiecka – Królewska – Marszałkowska – pl. Bankowy) – pl. Powstańców Warszawy – Szpitalna – Krucza – Piękna – Górnośląska – Myśliwiecka – Łazienkowska – Czerniakowska – Chełmska – Bobrowiecka – L. van Beethovena – al. W. Witosa – al. gen. W. Sikorskiego (powrót: al. gen W. Sikorskiego – Jana III Sobieskiego – L. van Beethovena – Bobrowiecka) – al. Wilanowska – METRO WILANOWSKACzęstotliwość kursowania: 15 / 15 / 20LINIA 108Skierowanie linii 108 przez ulicę Gołkowską skróci podróż z Siekierek w kierunku Stegien. W relacji z Siekierek przez ulicę Gołkowską do św. Bonifacego, linia 108 zastąpi linię 164.108: PL. TRZECH KRZYŻY – Książęca – Rozbrat – Myśliwiecka – Szwoleżerów – Czerniakowska – Bartycka – Gościniec – Polska – Antoniewska – Augustówka – R. Statkowskiego – Gołkowska – Powsińska – św. Bonifacego – al. gen. W. Sikorskiego – al. Wilanowska – METRO WILANOWSKACzęstotliwość kursowania: 20 / 20 / 30LINIA 130Nowa linia 130 będzie połączeniem, które obejmie ulicę dotychczas nieobsługiwana przez autobusy – L. Idzikowskiego. To będzie najprostszy dojazd do nowej trasy tramwajowej dla osiedli położonych wzdłuż ulicy L. Idzikowskiego oraz os. Bernardyńska a także będzie nowym połączeniem wewnątrz dzielnicy.130: METRO WILANOWSKA – Puławska – L. Idzikowskiego – Gołkowska – R. Statkowskiego – Augustówka – EC SIEKIERKICzęstotliwość kursowania: 15 / 20 / 20LINIA 131Proponujemy, aby autobusy linii 131 nie kursowały odcinkiem trasy, który przejęły tramwaje linii 11 czyli od Sielc przez ulicę J. Gagarina, Spacerową, Goworka, L. Waryńskiego i Marszałkowską do Dworca Centralnego. Zamiast tego autobusy pojechałyby ulicą Czerniakowską, przez Powiśle i pl. Trzech Krzyży do Alej Jerozolimskich. W połączeniu Powiśla ze Śródmieściem zastąpią linię 517. Zachowane zostaną wydłużone kursy linii do Wilanowa.131: DW. CENTRALNY – Aleje Jerozolimskie – Bracka – pl. Trzech Krzyży (powrót: Nowy Świat) – Książęca – Rozbrat – Górnośląska – Solec – Czerniakowska (powrót: Czerniakowska – Łazienkowska – Rozbrat) – Powsińska – SADYBAWybrane kursy na trasie wydłużonej: DW. CENTRALNY – … – Powsińska – Wiertnicza – WILANÓWCzęstotliwość kursowania – trasa podstawowa (i wydłużona): 10 (30) /15 (30) / 15 (30)LINIA 139O skierowanie autobusów linii 139 do najbliższej stacji metra oraz do szkoły przy ulicy M. Zaruby postulowali mieszkańcy oraz radni dzielnicy Ursynów. Proponujemy, aby autobusy linii 139 razem z 251 przejechały przez całe osiedle Powsin (wzdłuż ulicy Przyczółkowej), a następnie ulicą S. Korbońskiego dojechały do stacji metra na Kabatach. Na wspólnym odcinku linie 139 i 251 będą na przystankach co 15 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut w pozostałych porach. Połączenie Powsina z Wilanowem oraz al. Wilanowską zapewnią autobusy linii 239 na nowej trasie.139: OGRÓD BOTANICZNY – Prawdziwka – Borowa – Warszawska – Ł. Drewny – Przyczółkowa (przejazd przez osiedle Powsin) – Ł. Drewny – S. Korbońskiego – M. Rosnowskiego – Relaksowa – Wąwozowa – al. KEN – OS. KABATYCzęstotliwość kursowania – trasa podstawowa: 30 / 40 / 40LINIA 159Obecnie rozwiązanie z wydłużeniem części kursów linii 159 od Małych Siekierek przez ulicę Czerniakowską i Gołkowską do EC Siekierki cieszy się bardzo małym zainteresowaniem pasażerów. Dlatego rezygnujemy z tego rozwiązania a w zamian mieszkańcom osiedli położonych wzdłuż ulicy Gołkowskiej proponujemy nową linię 130, która zapewni dojazd przez L. Idzikowskiego do nowej trasy tramwajowej oraz do tramwajów kursujących wzdłuż Puławskiej. Autobusy 130 będą kursowały częściej niż 159 na tym odcinku.159: CH BLUE CITY – Opaczewska – Aleje Jerozolimskie – J.U. Niemcewicza – Grójecka – Raszyńska (powrót: Raszyńska – Aleje Jerozolimskie – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – al. Bohaterów Września – Opaczewska) – Koszykowa – Piękna – Górnośląska – Myśliwiecka – Łazienkowska – Czerniakowska – al. Polski Walczącej – MAŁE SIEKIERKICzęstotliwość kursowania: 15 / 15 / 20LINIA 163Linia 163 przejmie od 263 rolę podstawowej linii dla północnego odcinka ulicy Sytej i osiedli mieszkaniowych na Zawadach. Umożliwi mieszkańcom tych rejonów dojechanie do nowej trasy tramwajowej w dwóch miejscach – na północy przy ulicy Nałęczowskiej oraz na południu przy A. Branickiego. Zapewni też połączenie Wilanowa z Ursynowem i stacją metra Imielin. Autobusy linii 163 wspólnie ze 164 będą podstawową obsługą wschodniej części dzielnicy Wilanów.163: STEGNY – św. Bonifacego – Jana III Sobieskiego – Nałęczowska – Augustówka – Zawodzie – Kobylańska – Tuzinowa – Syta – Z. Vogla – A. Branickiego – F. Płaskowickiej – Cynamonowa – Indiry Gandhi – al. KEN – NATOLIN PŁN.Częstotliwość kursowania: 15 / 20 / 20LINIA 164Linia 164 będzie pełniła rolę podstawowego połączenia dla południowego odcinka ulicy Sytej oraz Kępy Zawadowskiej – pozwoli mieszkańcom tych rejonów dojechać do nowej trasy tramwajowej oraz do stacji metra Wilanowska. Autobusy linii 164 wspólnie z 217 i 239 będą obsługiwały osiedla położone wzdłuż al. Wilanowskiej. Dodatkowe kursy przez ulicę Calową, będą realizowane na trasie skróconej z pętli w Wilanowie. Połączenie Siekierek i os. Bernardyńska ze Stegnami przejmie linia 108.164: KĘPA ZAWADOWSKA – Bruzdowa – Metryczna – Syta – Z. Vogla – Przyczółkowa – al. Wilanowska – METRO WILANOWSKADodatkowe kursy na trasie skróconej: WILANÓW – Przyczółkowa – Syta – Z. Vogla – Metryczna – Bruzdowa – Prętowa – Sągi – Calowa – Bruzdowa – Metryczna – Z. Vogla – Przyczółkowa – WILANÓWCzęstotliwość kursowania (trasa podstawowa): 15 / 20 / 20LINIA 192Proponujemy połączenie dwóch ursynowskich linii lokalnych 192 i 239 w jedną linię 192. Autobusy 192 zostałyby wycofana z odcinka trasy, na którym liczba korzystających pasażerów jest minimalna.192: OS. KABATY – al. KEN – Wąwozowa – J. Rosoła – Przy Bażantarni – al. KEN – Belgradzka – F. M. Lanciego – F. Płaskowickiej – rtm. W. Pileckiego – Indiry Gandhi – Cynamonowa – J. Ciszewskiego – al. KEN – S. Herbsta – rtm. W. Pileckiego – Poleczki (powrót: Poleczki – Puławska – E. Romera – S. Herbsta) – Taneczna – Krasnowolska – KRASNOWOLAW święta kursowanie na trasie skróconej: URSYNÓW PŁD. – al. KEN – … – KRASNOWOLACzęstotliwość kursowania – trasa podstawowa (i skrócona): 20 / 30 / 30 / (30)LINIA 217Autobusy linii 217 na proponowanej trasie (aktualnie autobusy 217 zostały skierowane na Ursynów na czas utrudnień związanych z budową trasy tramwajowej do Wilanowa) zapewniłyby mieszkańcom rejonu wschodniego odcinka ulicy A. Branickiego oraz Powsinka bezpośrednie połączenie z nową trasą tramwajową w al. Rzeczypospolitej, tramwajami na Puławskiej oraz linią metra M1.217: METRO WILANOWSKA – al. Wilanowska – al. Rzeczypospolitej – A. Branickiego – Przyczółkowa – POWSINEKCzęstotliwość kursowania: 15 / 20 / 20LINIA 239Obecną trasę linii 239 przejmie linia 192. Nową rolą dla linii 239 będzie zapewnienie połączenia Powsina z Wilanowem, w miejsce autobusów linii 519. Dalej trasa poprowadzi al. Wilanowską do stacji metra Wilanowska.239: METRO WILANOWSKA – al. Wilanowska – Przyczółkowa – Przekorna – Opieńki – POWSIN-PARK KULTURYCzęstotliwość kursowania: 15/ 20 /20LINIA 251Proponujemy, aby autobusy linii 251 razem ze 139 przejechały przez całe osiedle Powsin (wzdłuż ulicy Przyczółkowej), a następnie ulicą S. Korbońskiego dojechały do stacji metra na Kabatach. Na wspólnym odcinku linie 139 i 251 będą na przystankach co 15 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut w pozostałych porach. Połączenie Powsina z Wilanowem oraz al. Wilanowską zapewnią autobusy linii 239 na nowej trasie.251: CH STARA PAPIERNIA – … – Warszawska – Ł. Drewny – Przyczółkowa (przejazd przez osiedle Powsin) – Ł. Drewny – S. Korbońskiego – M. Rosnowskiego – Relaksowa – Wąwozowa – al. KEN – OS. KABATYCzęstotliwość kursowania: 30 / 40 / 40LINIA 263Likwidacja linii – jej rolę, jako podstawowej linii dla Zawad i połączenia z Ursynowem oraz Stegnami, przejmie linia 163.LINIA 264Proponujemy skrócenie trasy linii do Powsina, gdzie będzie możliwość przesiadki do autobusów jadących w kierunku Wilanowa (linia 239) lub Kabat (linie 139 i 251). Skrócenie trasy pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania linii.264: KĘPA OKRZEWSKA (CMENTARZ) – … – Wiechy – Rosochata – Przyczółkowa – WAFLOWA – Ł. Drewny – Przekorna – Przyczółkowa – Rosochata – Wiechy – … – KĘPA OKRZEWSKA (CMENTARZ)Częstotliwość kursowania: 30 / 45 / 45LINIA 339Likwidacja linii.Autobusy linii 339 kursujące z niską częstotliwością zastąpią 139, 239 i 251 kursujące częściej, lepiej dopasowane do potrzeb większości pasażerów.LINIA 379Likwidacja linii. Połączenie Miasteczka Wilanów z centrum dzielnicy Wilanów zapewnią tramwaje z przesiadką do autobusów kursujących al. Wilanowską.LINIA 501Likwidacja linii – zastąpią ją linie tramwajowe 14, 15 i 19.LINIA 517W naszej propozycji obsługę połączenia Powiśla (rejonu ulicy Rozbrat) z centrum przejmą autobusy linii 131 na nowej trasie.517: URSUS-NIEDŹWIADEK – Orląt Lwowskich – M. Keniga – Warszawska – Władysława Jagiełły – Lalki – Cierlicka – T. Kościuszki – M. Spisaka – Kompanii „Kordian” – K. Pużaka – W. Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Kleszczowa – Łopuszańska – Aleje Jerozolimskie – ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały” – Kopińska – Grójecka – pl. A. Zawiszy – Aleje Jerozolimskie – Bracka – PL. TRZECH KRZYŻY (powrót: Nowy Świat)Częstotliwość kursowania: 7,5-10 /15 / 15LINIA 518Proponujemy niewielką korektę trasy linii 518 w Śródmieściu, której rola w obsłudze połączenia zachodniej Białołęki z centrum jest niewielka (podstawowo połączenie to zapewniają tramwaje i autobusy z przesiadką do linii metra M1).518: NOWODWORY – Światowida – Hanki Ordonówny – Odkryta – Nowodworska – Mehoffera – Świderska – Porajów – Myśliborska – Światowida – Modlińska – al. Armii Krajowej – J. Słowackiego (powrót: J. Słowackiego – Włościańska – Żelazowska – al. Armii Krajowej) – pl. T.W. Wilsona – A. Mickiewicza – gen. W. Andersa – Muranowska – Bonifraterska – pl. Krasińskich – Miodowa – Senatorska – pl. Bankowy – al. Solidarności – Bielańska – BIELAŃSKA (powrót: Bielańska – Senatorska)Dodatkowe kursy jednokierunkowe na trasie skróconej: NOWODWORY – … – J. Słowackiego – METRO MARYMONTCzęstotliwość kursowania – trasa podstawowa (i skrócona): 20 (10) / 20 / 20LINIA 519Likwidacja linii – zastąpią ją linie tramwajowe 14, 15 i 19. Relacja pomiędzy Powsinem, Wilanowem i nową trasą tramwajową będzie realizowana przez linię 239 na nowej trasie.LINIA 520Propozycja niewielkiej korekty trasy linii 520 w Śródmieściu ma na celu skrócenie odcinka trasy przebiegającego wzdłuż linii metra M1 i linii tramwajowych, na którym zainteresowanie pasażerów linią autobusową jest niewielkie.520: MARYSIN – Korkowa – Stepowa – Okularowa – Marsa – Ostrobramska – al. Stanów Zjednoczonych – most Łazienkowski – al. Armii Ludowej – L. Waryńskiego – Marszałkowska – Aleje Jerozolimskie – DW. CENTRALNYCzęstotliwość kursowania: 10 /15 / 15LINIA 522Likwidacja linii – zastąpią ją linie tramwajowe 14, 15 i 19.LINIA E-2Przewidujemy, że większość pasażerów podróżujących ulicą Jana III Sobieskiego wybierze połączenia tramwajowe, dlatego proponujemy pozostawienie kursowania autobusów linii E-2 jedynie w szczycie porannym, kiedy liczba pasażerów jest największa. Autobusy E-2 zapewnią bezpośredni dojazd z Wilanowa i Dolnego Mokotowa aż do pl. Zamkowego. Przez cały tydzień bez zmian będą kursowały autobusy linii 116.E-2: WILANÓW – Przyczółkowa – al. Wilanowska – Jana III Sobieskiego – Belwederska – Aleje Ujazdowskie – pl. Trzech Krzyży – Nowy Świat – Krakowskie Przedmieście – Miodowa – Kapucyńska – al. Solidarności – PL. BANKOWY (powrót: Senatorska)Częstotliwość kursowania (szczyt poranny): 10LINIE 724 i 742Proponujemy niewielkie skrócenie tras linii 724 i 742 aby przyspieszyć dojazd do stacji metra mieszkańcom miejscowości podwarszawskich. Bezpośrednie połączenie Powsina (ulicy Przyczółkowej) z najbliższą stacją metra (Kabaty) zapewnią autobusy linii 139 i 251.724, 742: PIASECZNO (GERBERA) , GÓRA KALWARIA (RYNEK) – … – Warszawska – Ł. Drewny – S. Korbońskiego – M. Rosnowskiego – Relaksowa – Wąwozowa – al. KEN – OS. KABATYCzęstotliwość kursowania bez zmian.
Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.
Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.