Koncepcji Nowych przystanków osobowych na linii średnicowej w Warszawie

SISKOM – Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji opublikowało opracowanie p.t.: „Koncepcja Nowych przystanków osobowych na linii średnicowej w Warszawie”.

Publikacja materiału nastąpiła na stronie siskom.waw.pl w marcu 2020 r. W tym czasie wystosowaliśmy również pismo do Pana Andrzeja Bittela, wiceministra infrastruktury i PKP PLK S.A. oraz Pana Rafała Trzaskowskiego Prezydenta Warszawy oraz Urzędu m.st. Warszawy. Ze względu na trwającą epidemię, chcieliśmy dać więcej czasu na ustosunkowanie się i wniesienie ewentualnych uwag potencjalnym odbiorcom materiału,. Z tego względu dopiero dziś informujemy o jego publikacji. Jedyna odpowiedź, z Biura Architektury i Zagospodarowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy wyraża pozytywną opinię w zakresie wskazanych w analizie przystanków.

Zgodnie z opublikowanym Master Planem dla Transportu Kolejowego w Aglomeracji Warszawskiej PKP PLK S.A., ma zamiar w ramach modernizacji linii średnicowej w Warszawie wykonać nowe przystanki. SISKOM przystąpiło do opracowania załączonej Koncepcji zanim pojawiły się deklaracje Zarządcy Infrastruktury odnośnie ich budowy.

Pierwotnym celem projektu było sprawdzenie uzasadnienia dla nowych przystanków i ewentualne przekonanie decydentów co do zasadności ich wybudowania. Wobec deklaracji PKP PLK S.A. w zakresie ich budowy, celem opracowania stało się zbadanie tej zasadności i przy pozytywnych wynikach analizy potwierdzenie, że niniejsza decyzja jest zasadna.

Stowarzyszenie SISKOM zleciło firmie Andrzej Szarata Konsulting wykonanie analizy realizacji przy pomocy prognoz ruchu (Załącznik 1). W ramach niniejszego projektu sformułowano także wstępną propozycję rozwiązań technicznych (Załącznik 2).

W toku analiz eksperckich zidentyfikowano alternatywną względem dotychczas planowanej, lokalizację przystanku po wschodniej stronie Ronda de Gaulle’a. To z kolei umożliwiło zlokalizowanie  nowego przystanku o roboczej nazwie Warszawa Solec, lepiej obsługującego rejon Powiśla w stosunku do dzisiejszej lokalizacji.

Podstawowym wnioskiem z analiz jest fakt, że budowa nowych przystanków przyczyni się do ok. 30% wzrostu pasażerów śródmiejskich przystanków linii średnicowej względem wariantu wcześniej planowanego tj. nie budowania nowych przystanków i pozostawienia przystanku Warszawa Powiśle w obecnej lokalizacji. Z ww. wniosków wynika także ogólny wzrost atrakcyjności transportu kolejowego w Warszawie.

Pełna wersja opracowania dostępna jest pod adresem: http://siskom.waw.pl/kp-kolej-srednicowa-raport-siskom.htm

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Bernadovo: zamieszkaj na granicy miasta i Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego

0
W czasach, gdy zieleń w mieście staje się luksusem, Bernadovo wyróżnia się jako projekt osadzony nie tylko w atrakcyjnej dzielnicy Gdyni, ale także wśród...
×