SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Komunikacja miejska w czasach zarazy!

Strona główna Nieruchomości Komunikacja miejska w czasach zarazy!

Dostosowanie Warszawskiego Transportu Publicznego do funkcjonowania w stanie epidemii, a także obowiązujących rozporządzeń wymaga elastyczności.

– Dla nas od samego początku epidemii koronawirusa najważniejsze było bezpieczeństwo warszawianek i warszawiaków. Nie mniej ważne jest jednak racjonalne podeście do podejmowania decyzji. Dlatego apeluję, żeby spory polityczne odłożyć w tej chwili na półkę i skoncentrować się na tym, żeby pozwolić samorządom działać w sposób racjonalny – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy – Dzisiaj na ulice Warszawy wyjechało maksimum autobusów i tramwajów, odpowiednio 1440 i 382 pojazdy. Chcemy zapewnić bezpieczeństwo, ale w sposób elastyczny. Tymczasem od rządu dostajemy sprzeczne sygnały. Główny Inspektor Sanitarny skierował do nas pismo, żeby przywrócić stały tygodniowy rozkład jazdy, podczas gdy w rządowym rozporządzeniu nakłada się na nas obowiązki wymagające właśnie elastyczności.

Na mocy znowelizowanego rozporządzenia wprowadzającego na terenie kraju stan epidemii od środy, 25 marca, w środkach transportu może jednocześnie podróżować, nie więcej osób niż połowa liczby miejsc siedzących. Warszawa jeszcze przed ogłoszeniem tych regulacji elastycznie i na bieżąco reagowała na sytuację w komunikacji miejskiej. Dzięki posiadanym danym i raportom o natężeniu pasażerów w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego możliwe było kierowanie dodatkowych pojazdów na najważniejsze linie, wymagające maksymalnej obsługi. Tam, gdzie linie są mniej obciążone, wprowadzamy na bieżąco korekty.

– Podobnie jak inne miasta w Polsce, musimy rozsądnie gospodarować kadrą osobową kierowców i motorniczych. Naszym priorytetem jest zapewnienie ciągłości komunikacji. Znając swoje możliwość możemy zastosować elastyczne podejście. To my dokładnie wiemy jak wygląda sytuacja, jeśli chodzi o komunikację miejską. Dlatego jeszcze dziś prześlemy do rządu pytania o to jak interpretować przepisy. Chcemy aby przekaz był spójny – mówi prezydent stolicy.

Wśród pytań znajdą się m.in. kwestie związane ze sposobem, w jaki ma być kontrolowana liczba pasażerów w pojazdach? Jak weryfikować zapełnienie w pociągach metra czy dwu wagonowych składach metra? Czy należy zakryć co drugie siedzenie w pojeździe?

Na razie w pojazdach eksponowane są plakaty informacyjne dotyczące konieczności zachowania odstępów. Podobne informacje pojawią się na przystankach. Przygotowany został również spot który jest emitowany na ekranach w pojazdach komunikacji miejskiej – jest w nim mowa min. o zachowaniu odstępu, nierozmawianiu przez telefon, planowaniu podróży, aby była jak najkrótsza. Opracowywane są również plakaty z informacją jaką liczbę pasażerów może zabrać dany pojazd, które zostaną umieszczone przy wejściach do pojazdów. Dla przykładu w autobusie przegubowym będzie mogło podróżować około 20 pasażerów, podobnie w tramwaju typu SWING (o długości 33 metrów), a w składzie metra około 120 pasażerów.

Od środy, 25 marca, na ulice Warszawy wyjechało maksimum pojazdów, przy uwzględnieniu częściowej absencji kierowców i motorniczych. W pierwszej kolejności staramy się zapewnić realizację wszystkich kursów porannych i realizowanych w godzinach szczytów komunikacyjnych.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

Wiadomości

Budowa Central Garden zgodnie z planem

Budowa I etapu inwestycji Central Garden, która położona jest w warszawskim Śródmieściu, jest w zaawansowanej...

SkySAWA połączy się z metrem

Ruszyły prace przygotowawcze pod budowę przejścia podziemnego łączącego flagową inwestycję Polskiego Holdingu Nieruchomości – biurowiec SKYSAWA ze stacją metra Rondo ONZ....

Zmiany na wiaduktach Trasy Łazienkowskiej

Wiadukty Trasy Łazienkowskiej czeka generalna przebudowa. W wakacje Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zamierza ogłosić przetarg na realizację tej inwestycji. Do...

Anglicy będą doradzać przy budowie CPK

  Przedstawiciele Polski i Wielkiej Brytanii podpisali dziś porozumienie o współpracy dotyczącej CPK....

Nextbike złożył wniosek o upadłość

Firma Nextbike Polska zmaga się z problemami finansowymi. We wtorek 19 maja złożyła wniosek o upadłość. Ratusz uspakaja rowery miejskie...

Ruszyły prace przygotowawcze pod budowę podziemnego przejścia SKYWAWA

Ruszyły prace przygotowawcze pod budowę przejścia podziemnego łączącego flagową inwestycję Polskiego Holdingu Nieruchomości – biurowiec SKYSAWA...

Polecane

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...

Rondo Daszyńskiego w cieniu wieżowców

Rondo Daszyńskiego to chyba jeden z największych placów budowy w Europie. W czterech narożnikach tego ronda powstają lub są planowane biurowce o łącznej powierzchni 300...

Krwawe zaćmienie Superksiężyca w Warszawie

W nocy z 27 na 28 września doświadczyliśmy pełnego zaćmienia "Superksiężyca", następna taka okazja przydarzy się dopiero w 2033 roku. Zaćmienie rozpoczęło się o...