SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Komunikacja miejska w czasach zarazy!

Strona główna Nieruchomości Komunikacja miejska w czasach zarazy!

Dostosowanie Warszawskiego Transportu Publicznego do funkcjonowania w stanie epidemii, a także obowiązujących rozporządzeń wymaga elastyczności.

– Dla nas od samego początku epidemii koronawirusa najważniejsze było bezpieczeństwo warszawianek i warszawiaków. Nie mniej ważne jest jednak racjonalne podeście do podejmowania decyzji. Dlatego apeluję, żeby spory polityczne odłożyć w tej chwili na półkę i skoncentrować się na tym, żeby pozwolić samorządom działać w sposób racjonalny – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy – Dzisiaj na ulice Warszawy wyjechało maksimum autobusów i tramwajów, odpowiednio 1440 i 382 pojazdy. Chcemy zapewnić bezpieczeństwo, ale w sposób elastyczny. Tymczasem od rządu dostajemy sprzeczne sygnały. Główny Inspektor Sanitarny skierował do nas pismo, żeby przywrócić stały tygodniowy rozkład jazdy, podczas gdy w rządowym rozporządzeniu nakłada się na nas obowiązki wymagające właśnie elastyczności.

Na mocy znowelizowanego rozporządzenia wprowadzającego na terenie kraju stan epidemii od środy, 25 marca, w środkach transportu może jednocześnie podróżować, nie więcej osób niż połowa liczby miejsc siedzących. Warszawa jeszcze przed ogłoszeniem tych regulacji elastycznie i na bieżąco reagowała na sytuację w komunikacji miejskiej. Dzięki posiadanym danym i raportom o natężeniu pasażerów w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego możliwe było kierowanie dodatkowych pojazdów na najważniejsze linie, wymagające maksymalnej obsługi. Tam, gdzie linie są mniej obciążone, wprowadzamy na bieżąco korekty.

– Podobnie jak inne miasta w Polsce, musimy rozsądnie gospodarować kadrą osobową kierowców i motorniczych. Naszym priorytetem jest zapewnienie ciągłości komunikacji. Znając swoje możliwość możemy zastosować elastyczne podejście. To my dokładnie wiemy jak wygląda sytuacja, jeśli chodzi o komunikację miejską. Dlatego jeszcze dziś prześlemy do rządu pytania o to jak interpretować przepisy. Chcemy aby przekaz był spójny – mówi prezydent stolicy.

Wśród pytań znajdą się m.in. kwestie związane ze sposobem, w jaki ma być kontrolowana liczba pasażerów w pojazdach? Jak weryfikować zapełnienie w pociągach metra czy dwu wagonowych składach metra? Czy należy zakryć co drugie siedzenie w pojeździe?

Na razie w pojazdach eksponowane są plakaty informacyjne dotyczące konieczności zachowania odstępów. Podobne informacje pojawią się na przystankach. Przygotowany został również spot który jest emitowany na ekranach w pojazdach komunikacji miejskiej – jest w nim mowa min. o zachowaniu odstępu, nierozmawianiu przez telefon, planowaniu podróży, aby była jak najkrótsza. Opracowywane są również plakaty z informacją jaką liczbę pasażerów może zabrać dany pojazd, które zostaną umieszczone przy wejściach do pojazdów. Dla przykładu w autobusie przegubowym będzie mogło podróżować około 20 pasażerów, podobnie w tramwaju typu SWING (o długości 33 metrów), a w składzie metra około 120 pasażerów.

Od środy, 25 marca, na ulice Warszawy wyjechało maksimum pojazdów, przy uwzględnieniu częściowej absencji kierowców i motorniczych. W pierwszej kolejności staramy się zapewnić realizację wszystkich kursów porannych i realizowanych w godzinach szczytów komunikacyjnych.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

Wiadomości

Znikający mur już rozebrany

Otwarcie "Znikającego muru" odbyło się w 18 września, na bulwarach wiślanych w okolicach pawilonu Muzeum nad Wisłą. Instalacja jest częścią...

Posąg Jana Pawła II stanie przed Muzuem Narodowym

Instalacja Jerzego Kaliny "Zatrute źródło" stanie przed Muzuem Narodowym w Warszawie m.in. pod pretekstem setnej rocznicy urodzin Jana Pawła II....

W weekend przemarsze i remonty

W sobotę, 19 września, wykonawca kanalizacji na ul. Berensona na Białołęce będzie kontynuował swoje prace związane z naprawą nawierzchni. W tym...

Cavatina sprzedała udziały w Chmielna 89.

Cavatina Holding sfinalizowała sprzedaż 65% udziałów we flagowym projekcie Chmielna 89 w Warszawie. Nowym współwłaścicielem budynku będzie fundusz zarządzany...

Będą nowe znaki drogowe

Ministerstwo Infrastruktury rozpoczęło prace legislacyjne nad nowelizacją rozporządzeń w sprawie znaków i sygnałów drogowych. Wśród propozycji jest specjalny znak...

Konkurs na nazwę domu kultury na Ursynowie

„Nazwij nowy dom kultury na Ursynowie”. Mieszkańcy mogą zgłaszać propozycje na nazwę instytucji kultury, której siedziba powstała przy ul. I. Gandhi....

Polecane

Tulipan House – aplikacja dla najemcy przyszłością biurowców?

Wyobraź sobie, że w poniedziałek rano wchodzisz do biurowca, w którym pracujesz. Co czujesz? Czy jest to miejsce, o którym możesz powiedzieć,...

Zakończyło się Lato Konesera – cykl wakacyjnych imprez kulturalno-rozrywkowego centrum stolicy

Lato Konesera było niezwykle popularne wśród mieszkańców Warszawy i turystów. W ramach cyklu, zorganizowanego na terenie Centrum Praskiego Koneser od początku...

Wolskie Rotundy według Danuty Karsten

Danuta Karsten stworzyła w Warszawie niezwykle spektakularną instalację w Wolskich Rotundach, na terenie byłej gazowni, zatytułowaną „Stałość w ulotności”.

Stacja metra Młynów “przejęta” przez wandali

Dziś w nocy z soboty na niedzielę doszło do zuchwałego zniszczenia pociągu, a także stacji metra Młynów na Woli.

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...