SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Headhunting w Warszawie – poznaj REALNE korzyści

Strona główna Informacje Headhunting w Warszawie – poznaj REALNE korzyści

Jeśli w ostatnim czasie miałeś spore problemy z pozyskaniem nowych pracowników, zwłaszcza na stanowiska wymagające konkretnych kwalifikacji zawodowych, to na pewno zacząłeś się rozglądać za alternatywnymi metodami rekrutacji. Jedną z nich jest headhunting, który robi furorę w Warszawie i innych dużych miastach. Ta strategia przestała być już kojarzona wyłącznie z wielkimi korporacjami – coraz chętniej decydują się na nią mniejsze firmy, których właścicielom skończyły się już pomysły na obsadzanie wielomiesięcznych wakatów. Jakie są realne, a nie teoretyczne korzyści wynikające z headhuntingu? Czy rzeczywiście warto postawić na tę metodę rekrutacji?

Dostęp do pracowników, których nie skusi Twoje ogłoszenie

Pewnego rodzaju paradoksem jest fakt, że firmy publikujące bardzo atrakcyjne ogłoszenia o pracę na popularnych portalach nie trafiają z nimi do tych pracowników, na których im najbardziej zależy. Powód jest dość prosty: te osoby nie szukają nowej pracy, ponieważ nie muszą. Mają na tyle cenne kwalifikacje zawodowe, że doskonale wiedzą, iż praca znajdzie ich sama. Regularnie otrzymują propozycje ze strony różnych agencji headhunterskich i mogą przebierać w ofertach.

Jeśli więc nie chcesz zatrudnić kogokolwiek, ale osobę, która z miejsca wzmocni Twój zespół i przyczyni się do rozwoju firmy, to nie możesz poprzestawać na standardowej rekrutacji opartej na publikowaniu ogłoszeń. Trzeba się tutaj wykazać większą inicjatywą, aktywnością, co gwarantuje właśnie headhunting.

Możliwość podkupienia najlepszych pracowników

Nie ma co ukrywać, że headhunting jest strategią, w której wykorzystuje się również najprostsze metody perswazji – czyli konkretnie pieniądze. Jeśli pracodawca jest w stanie przebić ofertę konkurencji, to zyskuje szansę na pozyskanie cennych pracowników zatrudnionych już w innych firmach. Problemem pozostaje tylko dotarcie do takich osób (złożenie im oferty wprost, drogą oficjalną, może być nieeleganckie i skończyć się wywołaniem ostrego konfliktu w branży).

Tutaj swoją rolę do odegrania ma właśnie headhunter, który w imieniu swojego klienta kontaktuje się z kandydatem i składa mu propozycję z gatunku tych nie do odrzucenia. W celu zachowania maksymalnej dyskrecji (nie mamy przecież pewności, jak zareaguje kandydat) agencja headhunterska może do samego końca chronić personalia klienta i nie zdradzać nazwy jego przedsiębiorstwa. Dzięki temu w przypadku odmowy nie wystąpi ryzyko konfliktu, gdyby kuszony pracownik postanowił podzielić się tym faktem z obecnym pracodawcą.

Ukrycie wad oferty zatrudnienia przy jednoczesnym podkreśleniu jej zalet

Headhunting jest bardzo atrakcyjną techniką rekrutacyjną także dla tych firm, które z góry wiedzą, że ich oferta nie jest bezkonkurencyjna. Powodem mogą być nie tylko średnie warunki płacowe, ale także niska rozpoznawalność marki przedsiębiorstwa. To poważny problem, który mocno utrudnia pozyskiwanie najcenniejszych pracowników – ci chcą pracować w rozpoznawalnych firmach, ponieważ to buduje ich indywidualny prestiż.

Jeśli nie możesz się pochwalić taką marką, to headhunting jest właśnie dla Ciebie. Doświadczony headhunter wie, jak zakamuflować słabe strony oferty, a jednocześnie wysunąć na pierwszy plan te, które mogą skłonić kandydata do rozważenia propozycji klienta. Na przykład: headhunter przemilczy fakt, że firma nie ma jeszcze silnej pozycji na rynku, natomiast podkreśli atrakcyjne pozapłacowe elementy wynagrodzenia, elastyczne godziny pracy, możliwość wykonywania obowiązków zdalnie etc.

Szybsze obsadzenie stanowisk wyższego szczebla

Szczególnie problematyczne dla pracodawców jest pozyskanie pracowników mogących objąć stanowiska managerskie czy wymagające specjalistycznych umiejętności. Takich osób na rynku brakuje, a ponadto bardzo rzadko zgłaszają się one do standardowego procesu rekrutacyjnego. Są świadome swojej wartości, często zadowolone z obecnie zajmowanych stanowisk i warunków zatrudnienia, dlatego nie szukają „szczęścia” w innych firmach.

Dotarcie do takich osób nie jest zatem łatwe i wymaga aktywności oraz kreatywności, co zapewnia profesjonalna agencja headhunterska. Zadaniem agencji jest ustalenie personaliów pracowników, którzy mogą zainteresować jej klienta, a następnie skontaktowanie się z nimi przy wykorzystaniu własnych kanałów. Znacząco zwiększa to szansę na szybkie znalezienie odpowiednich pracowników na stanowiska, których nie można obsadzać przypadkowymi ludźmi.

Jak skorzystać z headhuntingu w Warszawie?

Musisz zacząć od znalezienia agencji rekrutacyjnej, która oferuje tę usługę na warszawskim rynku. Sprawdzonym partnerem jest Verita HR – najlepiej oceniana agencja headhunterska w Warszawie, rekomendowana przez 97 proc. klientów biznesowych i mająca 90 proc. pozytywnych opinii pracowników.

Verita HR oferuje kompleksowy headhunting, co oznacza, że przejmuje na siebie wszystkie obowiązki związane z dotarciem do kandydatów, zainteresowaniem ich ofertą zatrudnienia, a następnie pilotowaniem całego procesu zmierzającego do pozyskania cennego pracownika. Z pełną ofertą firmy headhunterskiej Verita HR możesz się zapoznać na stronie https://veritahr.com/warszawa/headhunting/.

Artykuł sponsorowany

Wiadomości

Kancelaria Brochocki – ponad 2 300 mkw. powierzchni wynajętych

Ostatnie miesiące w Kancelarii Brochocki należały do tych z gatunku aktywnych i dynamicznych. Kancelaria doradzała w transakcjach najmu ponad 2 300 mkw. powierzchni....

70% warszawiaków przyznaje, że w ich mieście jest zbyt wiele aut.

Korki i trudności z parkowaniem to główne problemy wskazywane przez niemal 60% warszawiaków. 7 na 10 mieszkańców stolicy twierdzi, że w...

Jak uprawiane yogi wpływa na nasze zdrowie?

Bezsenność spowodowana nadmiernym stresem, bóle głowy, pleców, a nawet problemy z trawieniem — oto tylko niektóre powody do tego, by...

innogy zmienia się w E.ON

innogy Polska od połowy grudnia 2021 roku będzie funkcjonować pod nową nazwą: E.ON Polska. Zmienią się logotypy i nazwy poszczególnych spółek...

White Stone finalizuje zakup terenu na warszawskich Bielanach

Grupa White Stone zakupiła drugą część gruntów na Bielanach w sąsiedztwie Huty Warszawa, przy stacji Metra Młociny – łącznie deweloper ma...

Warszawa świętuje Dni Transportu Publicznego

Ma 33 metry długości, może pomieścić 240 osób i jest bardzo cichy. Mowa o najnowszym warszawskim tramwaju. Z drugiej strony najstarszy...

Polecane

Urban Art Area w Koneserze. Wybitni twórcy street artu na warszawskiej Pradze

10 lipca w Centrum Praskim Koneser zostanie otwarta wystawa Urban Art Area. To dotychczas największa prezentacja polskiego street artu w przestrzeni...

Rozpoczyna się Lato Konesera. Mnóstwo ekscytujących wydarzeń na warszawskiej Pradze

Centrum Praskie Koneser z przytupem rozpoczyna wakacje. Jak co roku, w ramach startującego właśnie Lata Konesera, zaplanowano wiele fantastycznych wydarzeń –...

Wystawa finałowa 19. i 20. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii

Podczas tegorocznej wystawy finałowej konkursu Artystyczna Podróż Hestii spotykamy się z finalistami i finalistkami dwóch edycji: 19. oraz 20. Ten inspirujący...

10 000 metrów nad Rondem Daszyńskiego. Zapraszamy w podróż windami KONE.

Wczorajsza informacja o wniosku dotyczącym zmiany nazwy Ronda Daszyńskiego była primaaprilisowym żartem. Prawdą jest natomiast, że okolica ronda zmieniła...

Plac Konesera w wiosennej odsłonie. Dziesiątki kolorowych lampionów rozświetlają Pragę-Północ

Wraz z końcem zimy na warszawskim placu Konesera pojawiło się kilkadziesiąt kolorowych lampionów w kształcie tulipanów i motyli. Instalacja autorstwa Jarosława...

Hyundai Ioniq 5 – innowacja w każdym calu

Po niedawnym spektakularnym lądowaniu łazika Perseverance przyszedł czas na premierę równie spektakularnego modelu Hyundaia Ioniq 5. Obydwa wydarzenia otwierają nową przyszłość,...