Zakończyła się największa konferencja dla włoskich marek luksusowych w Europie. Kulczyk Silverstein Properties jako jedyna firma z Polski była oficjalnym partnerem spotkania Alta Gamma w Mediolanie. Spółka zapowiada, że do końca roku poda zestaw pierwszych najemców premium, które będą reprezentowane w projekcie ETHOS. Prestiżowa inwestycja zlokalizowana przy Placu Trzech Krzyży w Warszawie, będąca częścią high-streetu Traktu Królewskiego, zaoferuje 5 000 mkw. powierzchni dla marek z wyższej półki i luksusowych, w tym dla nieobecnych dotąd w Polsce.
ETHOS wśród 350 włoskich marek
Konferencja we włoskiej metropolii jest kolejnym etapem starań Kulczyk Silverstein Properties o zainteresowanie inwestorów zagranicznych potencjałem jaki drzemie w stale powiększającym się, warszawskim rynku dóbr luksusowych.
– Konferencja Alta Gamma to mekka włoskich prestiżowych marek, reprezentowana w tym roku przez aż 350 podmiotów! Dzięki takim spotkaniom współpraca polsko-włoska stale się wzmacnia, a my obserwujemy także stale rosnącą chęć inwestowania luksusowych marek włoskich w rynek polski. Jak wynika z ostatniego raportu KPMG Włochy są największym zagranicznym inwestorem w Polsce, a także liderem jeśli chodzi o rynek dóbr luksusowych w Polsce – aż 22% obecnych na naszym rynku marek pochodzi właśnie z tego kraju – mówi Maciej Zajdel, Członek Zarządu Kulczyk Silverstein Properties.
Organizator konferencji – Alta Gamma – to największe stowarzyszenie zrzeszające włoskie marki luksusowe, istniejące od 1992 roku. Do międzynarodowych członków grupy promujących włoskie marki na całym świecie, należą m.in. Harrods, Kenzo Tange, Nordstrom, Paris Gallery, Royal College of Art, Saks 5th Avenue czy Tate Modern.
– Mogę zdradzić, że prowadzimy bardzo zaawansowane rozmowy z kilkoma markami premium. Efekty są na tyle satysfakcjonujące, że już do końca roku będziemy mogli ogłosić pierwsze marki, które będą reprezentowane w budynku ETHOS – kontynuuje Maciej Zajdel.
Luksus połączy Warszawę z europejskimi metropoliami
Według analiz przeprowadzonych dla marek luksusowych, również nieobecnych w kraju, perspektywa wzrostu sprzedaży dla Polski jest ogromna. Z roku na rok w Polsce przybywa osób zamożnych i bogatych. Raport KPMG szacuje, że ich liczba do 2018 może wynieść nawet 1.2 mln a łączna suma dochodów ponad 200 mld zł. W 2015 roku PKB na mieszkańca wyniosło 12 tyś. €, ponad 2 tyś € więcej w porównaniu do mieszkańca czeskiej Pragi. Sukces EURO 2012 spowodował, że coraz więcej ludzi odwiedza Warszawę. W 2015 roku stolicę odwiedziło aż 4.2 mln turystów z czego 15% podało, że głównym celem ich podróży były zakupy. Dlatego też, światowe, prestiżowe marki chętnie patrzą na Warszawę jako atrakcyjny rynek dla swoich marek i otwierają kolejne butiki. Władze Warszawy również zauważyły, że przyciągając światowe marki mogą zwiększyć atrakcyjność miasta. Rewitalizacja śródmieścia w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy przy jednoczesnym projektowaniu ulic handlowych sprzyja inwestycjom. Jedną z takich inwestycji jest budynek Ethos na Placu Trzech Krzyży, idealnie wpisujący się w najwyższe standardy. Konferencja w Mediolanie okazała się wielkim sukcesem dla Warszawy gdzie wypunktowano mocne strony miasta i jego potencjał.
Prestiżowy ETHOS
Po rozbudowie, rewitalizacji i dostosowaniu projektu do standardów klasy A+ i certyfikacji BREEAM „Excellent”, ETHOS zaoferuje łącznie ok. 17 000 mkw. powierzchni. Ponad 5 000 mkw. przeznaczonych będzie na reprezentacyjne, w tym 2-poziomowe siedziby butików i sklepów najlepszych marek. W ciągu pieszym od strony Placu Trzech Krzyży, pomiędzy Nowym Światem a Hotelem Sheraton powstanie nowy, naturalny fragment high-streetu, charakteryzujący się aż 8-metrowej wysokości witrynami. Według BNP Paribas Real Estate w najbliższych 2 latach na Placu Trzech Krzyży powstanie łącznie ponad 17 000 mkw. GLA, tworząc unikalny w stolicy obszar dla ekspozycji marek z wyższej półki i premium. Plac Trzech Krzyży i jego otoczenie tworzą prestiżowe centrum biznesowe w bezpośrednim sąsiedztwie Giełdy Papierów Wartościowych, instytucji finansowych i ambasad, budynków Parlamentu, a także umożliwiają bezpośredni dostęp do miejskiego życia – markowych butików, restauracji czy modnych kawiarni.