Dwie prace w konkursie na ostatni odcinek przez Bemowo i bazę Mory

Dwa biura projektowe złożyły projekty koncepcyjne w konkursie na ostatni odcinek II linii metra wraz ze stacją postojową. Podziemna kolej dojedzie na Mory do 2023 r.

Metro Warszawskie ogłosiło w zeszłym roku konkurs na „Wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej trzeciego etapu realizacji odcinka zachodniego II linii metra wraz ze Stacją Techniczno – Postojową (STP) Mory w Warszawie”. Prace konkursowe złożyły dwa biura projektowe. Do czasu wyboru zwycięskich prac nazwy biur będą utajnione, tj. opatrzone jedynie nadanymi przez uczestników konkursu 6-cyfrowymi liczbami rozpoznawczymi. Identyfikacja prac nastąpi już po wyborze zwycięskich i wyróżnionych prac, na podstawie karty identyfikacyjnej (załączonej do każdej pracy konkursowej i zamkniętej w oddzielnej kopercie – otwarcia tych kopert dokona Sąd Konkursowy już po wyborze zwycięzców i wyróżnionych).

W przyszłym tygodniu zbierze się Sąd Konkursowy, zatwierdzony zostanie harmonogram dalszych prac oraz rozpocznie się procedura oceny złożonych projektów. Przewodniczącą Sądu Konkursowego jest Marlena Happach, dyrektor Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy.
W ocenie Prac Konkursowych przyjętych zostało 7 kryteriów:

  • cena (30%),
  • walory konstrukcyjno-technologiczne (5%),
  • walory eksploatacyjne (15%),
  • minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko w czasie eksploatacji (10%),
  • rozwiązania architektoniczne (20%),
  • powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (10%),
  • program i rozwiązania technologiczne STP (10%).

Stacje tego odcinka zaplanowane zostały:

  • stacja C03 Lazurowa – po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej,
  • stacja C02 Chrzanów – w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej,
  • stacja C01 Połczyńska – w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.

Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, projektowany będzie z kolei teren o powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno Postojowa Mory, z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.

Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę w wysokości 50 tys. zł, a także zaproszony zostanie do negocjacji w trybie zamówienia „z wolnej ręki” w postępowaniu o udzielenie zamówienia na opracowanie projektów budowlanych oraz postępowaniu Zarządu Transportu Miejskiego o udzielenie zamówienia na opracowanie „Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej Węzłów Przesiadkowych”. Plany zakładają, że metro dojedzie na Mory do 2023 r.

Foto: Metro Warszawskie

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Szukasz roweru w Warszawie? Sprawdź naszą ofertę i ruszaj w drogę

0
Warszawa to miasto, które oferuje doskonałe warunki do poruszania się na rowerze, a rosnąca sieć ścieżek rowerowych zachęca coraz więcej osób do wyboru tego...
×