DWA NOWE PRZYSTANKI SMK W WARSZAWIE

Podpisano umowę na projekt dwóch nowych przystanków na linii średnicowej w Warszawie przy rondzie de Gauell’a oraz pomiędzy ulicą Solec a Wybrzeżem Kościuszkowskim. Wykonawca zaplanuje także szerszy tunel linii średnicowej i budowę dwóch łącznic.

Projekt zleciły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A wykonawcy umowy podstawowej na wykonanie dokumentacji projektowej oraz prowadzenie nadzoru autorskiego dla realizacji przebudowy linii średnicowej w Warszawie.

Dwa nowe przystanki zwiększą dostęp do kolei i ułatwią komunikację w stolicy. Przystanki przewidziano przy rondzie de Gauell’a oraz pomiędzy ulicą Solec a Wybrzeżem Kościuszkowskim. Wykonawca przeanalizuje i zaproponuje najkorzystniejszy wariant budowy nowych obiektów.

– Modernizacja warszawskiej linii średnicowej to zdecydowanie najważniejsza inwestycja kolejowa w aglomeracji warszawskiej w ciągu ostatnich lat. Cieszę się, że przy tej okazji mogą powstać dodatkowe przystanki, które uwzględnią potrzeby komunikacyjne mieszkańców Warszawy i podróżnych z aglomeracji. Przy odpowiedniej współpracy ze strony miasta linia średnicowa może się stać w przyszłości równie chętnie wykorzystywana przez podróżnych jak warszawskie metro, zmniejszając tym samym obciążenie ruchu w alejach Jerozolimskich – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Zlecone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prace projektowe przewidują szerszy i wyższy tunel linii średnicowej. Obiekt będzie miał lepsze standardy techniczne, przewidziano też poprawę w zakresie bezpieczeństwa, m.in. budowę chodników i wyjść ewakuacyjnych. Zgodnie z założeniami Master Planu dla Warszawy dokumentacja projektowa przebudowy linii średnicowej będzie uzupełniona o nowe łącznice kolejowe. Będą wykonane projekty dwutorowych linii z Warszawy Wschodniej w kierunku Gdańska oraz Białegostoku.

– Chcemy, aby przebudowa linii średnicowej w stolicy uwzględniła potrzeby komunikacyjne podróżnych i mieszkańców, dlatego wprowadziliśmy do projektu m.in. dwa dodatkowe przystanki oraz nowe łącznice kolejowe. Sądzę, że również miasto przy odpowiednim zaangażowaniu może dzięki naszej inwestycji, dodatkowo przeprowadzić rozwiązania poprawiające komunikację – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Wartość podpisanej w kwietniu umowy przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z konsorcjum Torprojekt Sp. z o. o. i Kuryłowicz & Associates Sp. z o. o. na zamówienie podobne i aneksów do umowy podstawowej „Wykonanie dokumentacji projektowej oraz prowadzenie nadzoru autorskiego dla realizacji przebudowy linii średnicowej w Warszawie w ramach projektu POIiŚ 5.1-13 pn.: „Prace na linii średnicowej na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” to 16 mln zł (netto). Łączna wartość umowy podstawowej z 2018 roku i umowy podobnej z kwietnia br. to około 40 mln złotych. Zakończenie prac projektowych planowane jest do końca 2022 roku.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Centrum Praskie Koneser z jeszcze bogatszą ofertą kulinarną. Dwa nowe koncepty...

0
Centrum Praskie Koneser na warszawskiej Pradze nieustannie przyciąga miłośników dobrej kuchni i wyjątkowej atmosfery. Niedawno do grona tamtejszych lokali dołączyły dwa nowe: „Zabawa Bistro....
×