Spółka Castorama Polska chce nie tylko zorganizować szczepienia dla swoich 12 tysięcy pracowników, ale również zadeklarowała chęć udostępnienia przysklepowych parkingów do stworzenia punktów sczepień typu drive-thru. Dla władz lokalnych to możliwość zwiększenia liczby punktów szczepień.
Celem strategicznym Narodowego Programu Szczepień jest osiągniecie poziomu zaszczepienia społeczeństwa pozwalającego na zapanowanie nad pandemia COVID-19. Walkę z pandemią i chęć włączenia się w program deklarują również firmy, wśród nich jest jeden z największych pracodawców branży handlu detalicznego materiałami budowlanymi i wykończeniowymi – Castorama. Sieć zdeklarowała chęć jak najszybszego dołączania do programu szczepień dla pracowników organizowanych przez pracodawców.
Pracami nad przygotowaniem do wdrożenia programu zajmuje się powołany w Castoramie, jeszcze na początku marca zeszłego roku, Zespól ds. sytuacji związanej z COVID-19, który od początku pandemii dba o możliwie szybką implementację wszystkich działań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa pracownikom oraz klientom.
Masowy program szczepień jest jednym z największych od kilku dekad wyzwań planistycznych, organizacyjnych i logistycznych w zakresie zdrowia Polaków. Castorama chce wspierać również powszechne szczepienia dostępne dla wszystkich. Elementem programu jest zwiększenie liczby punktów szczepień, dlatego sieć deklaruje możliwość organizacji takich punktów we współpracy z Ministerstwem Zdrowia, lokalnymi szpitalami oraz władzami samorządowymi.
Włączenie podmiotów sektora prywatnego w rozszerzenie programu szczepień narodowych jest dobrym przykładem inicjatywy rządu współpracy z lokalnymi pracodawcami. W perspektywie daje to możliwość szybkiego wykorzystania szansy na szczepienia, szczególnie w związku z planowanym w najbliższych tygodniach napływem kilku milionów szczepionek od różnych producentów.