Skanska właśnie zakończyła roboty budowlane na odcinku między mostem Świętokrzyskim a ul. Karową. Aktualnie trwają procedury odbiorowe. Prace na drugim fragmencie od ul. Karowej do mostu Śląsko-Dąbrowskiego są w toku. Udostępnienie mieszkańcom całego nowego odcinka planowane jest w okresie wakacyjnym.
Nad Wisłą miejsc do kontemplacji będzie teraz wiele. Nadbrzeżne schody, kamienne ławki i pomosty nad brzegiem zachęcają do tego by usiąść i oderwać się na chwilę od miejskiej wrzawy. Bulwary będzie można zwiedzać zarówno pieszo, jak i rowerem. Skanska wybudowała nową ścieżkę rowerową i zamontowała stojaki na jednoślady. Nabrzeże firma obsadziła m. in. lipą srebrzystą, grabami, wierzbami i berberysem. Postawiono także donice z zielenią.
Przywracamy zdrową relację miasta z Wisłą
Rok 2017 został ogłoszony Rokiem Rzeki Wisły. Idea obchodów została zainicjowana przez Społeczny Komitet Obchodów Roku Rzeki Wisły, reprezentowany przez Fundację. W czerwcu 2016 Sejm Rzeczypospolitej przyjął uchwałę, w której ustanowił rok 2017 Rokiem Rzeki Wisły, a w grudniu Sejmik Województwa Mazowieckiego przyjął uchwałę ustanawiającą rok 2017 Rokiem Rzeki Wisły na Mazowszu. W ten sposób uczczono 550 rocznicę wolnego flisu, czyli symboliczny pierwszy sezon uwolnienia żeglugi wiślanej, co miało fenomenalne znaczenie historyczne.
– Zgodnie ze słowami uchwały w sferze dalszych inwestycji Wisła „potrzebuje przemyślanej strategii oraz odważnych, dalekowzrocznych działań, wymaga zrównoważonego rozwoju” i to zadanie należy do inwestorów – mówi Robert Jankowski z Fundacji Rok Rzeki Wisły. – Uchwała zwraca uwagę również na aspekt historyczny, kulturalny, ekologiczny i społeczny. Chcemy, aby każdy znalazł swój własny kawałek Wisły. Dla warszawiaków przestrzeń Wisły, czyli nasza wspólna warszawska Dzielnica Wisła, powinna być miejscem aktywności, samorealizacji i spotkań. Nowe bulwary wypełniają zarówno aspekt inwestycyjny jak i społeczny, dlatego mocno kibicujemy tej inwestycji. Cieszą nas nowe miejsca do cumowania łodzi, wygodne i bezpieczne punkty dla turystów i pasażerów. To istotne dla rozwoju warszawskiej żeglugi. Ważne, żeby w ślad za inwestycjami i żeglugą rozwijały się w tym miejscu również działania animacyjne i kulturalne, bo to buduje żywy związek miasta z rzeką. Warszawa wyznacza pozytywne kierunki i jest inspiracją dla innych miast – dodaje prezes Fundacji Rok Rzeki Wisły.
O projekcie
Zagospodarowanie 1,2-kilometrowego odcinka od Centrum Nauki Kopernik do mostu Śląsko-Dąbrowskiego realizuje Skanska na zlecenie Zarządu Mienia m.st. Warszawy działającego w imieniu Miasta Stołecznego Warszawa. Wartość kontraktu wynosi ponad 65,8 mln zł brutto. Inwestycja jest dofinansowana z projektu „Warszawski Węzeł Wodno-Rowerowy „Pedałuj i płyń” (bike & sail) – etap I”, ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
W kwietniu generalny wykonawca zakończył roboty budowlane odcinka między mostem Świętokrzyskim a ul. Karową. Aktualnie trwają procedury odbiorowe. Prace na drugim fragmencie od ul. Karowej do mostu Śląsko-Dąbrowskiego są w toku. Udostępnienie mieszkańcom całego nowego odcinka planowane jest w okresie wakacyjnym.