Budimex bliżej wygranej w przetargu na Dworzec Zachodni

Oferta Budimeksu otrzymała najwięcej punktów w aukcji elektronicznej w postępowaniu przetargowym na przebudowę stacji Warszawa Zachodnia. Do przetargu zgłosiły się cztery firmy.

O wyborze wykonawcy zdecyduje aukcja elektroniczna, w której wykonawcy będą konkurować ceną. Kolejarze w planowanej inwestycji chcą, żeby istniejący tunel dla pieszych został poszerzony i wydłużony do peronu linii obwodowej nr 8. Dzięki temu dworzec Warszawa Zachodnia stanie się dworcem podziemnym.

Perony nowego dworca będą przykryte. Fot: PKP PLK.

W ramach inwestycji powstaną całkowicie nowe perony dostosowane dla osób niepełnosprawnych, które będą skomunikowane z nowym dworcem za pomocą schodów ruchomych oraz wind.

Perony będą całkowicie zadaszone i dostosowane do osób niepełnosprawnych. fot: PKP PLK.
Widok na podziemną halę biletową. Fot: PKP PLK
Warszawa dzięki przebudowie zyska całkowicie nowy dworzec skomunikowany z linią tramwajową. fot: PKP PLK.

Windy mają być dostosowane do przewozu wózków i rowerów. Powstanie też nowy peron od ulicy Tunelowej. Od strony tej ulicy w miejscu istniejącego budynku dworca przewidziano budowę nowego budynku z usługami i halą dworcową. Całość przykryje hala peronowa. Na poziomie -2 powstanie tunel pod przyszłą linię tramwajową z Dworca Zachodniego na Wolę i Wilanów. Tramwaje Warszawskie ogłosiły wybrały już firmy, które będą odpowiadać za prace projektowe poszczególnych odcinków nowej linii tramwajowej.

Po poszerzeniu podziemnego pasażu powstanie podziemny dworzec. Fot: PKP PLK.

W piątek minął termin składania ofert do przetargu. Zgłosiły się cztery firmy i ich oferty znacząco przewyższają określony przez kolejarzy budżet. Przypomnijmy kolejarze chcą przeznaczyć na przebudowę Dworca Zachodniego na kwotę 1,952 mld zł brutto. W przetargu przewidziano jednak aukcję elektroniczną, w której licytowanym parametrem będzie cena.

Nowy dworzec będzie pierwszą na tak dużą skalę inwestycją, która ma być początkiem remontu linii średnicowej. Fot: PKP PLK.

Torpol jest gotów zrealizować prace za 2,826 mld zł brutto. Budimex zaoferował 2,985 mld zł brutto. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor proponuje 3,697 mld zł. Najdroższą ofertę złożył Strabag, który prace wycenił na 4,801 mld zł brutto.

Perony przykryje ogromny dach. Fot: PKP PLK.
Widok na nową halę peronową. Fot: PKP PLK.

O wyborze wykonawcy zdecydują cena (80%), termin realizacji (15%) oraz kryte

O wyborze wykonawcy zdecydują cena (80%), termin realizacji (15%) oraz kryterium przejęcia części ryzyka. Wszystkie firmy zaoferowały możliwość realizacji nowego dworca w ciągu trzech lat.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Archicom daje przykład ekourbanizmu budujące Stację Wola i dobrostan jej mieszkańców

0
Jedni chcą mieszkań z dala od miejskiego zgiełku, inni pragną mieć sklepy, usługi, szkoły i pracę w perspektywie krótkiego spaceru lub kilkuminutowej podróży komunikacją...
×