Rewitalizacje budynków, szczególnie z tzw. segmentu „premium”, pochłaniają zwykle duże kwoty. Dlatego, by utrzymać koszty w ryzach i sprawić, by inwestycja była opłacalna, często stosowanym rozwiązaniem jest remont instalacji i odświeżenie wnętrz. W połączeniu ze zmianą pozycjonowania nieruchomości na rynku, może się to okazać niezłą strategią biznesową.
Przykładem takiej właśnie realizacji jest odremontowany niedawno budynek mieszczący call center Orange przy ul. Kasprzaka w Warszawie. Właściciel biurowca zdecydował się na podniesienie parametrów technicznych budynku i „lifting” powierzchni, poprawiający komfort użytkowania. Prace na powierzchni 6 tys. mkw trwały rok. Za budowę i wykończenia nowych przestrzeni odpowiadała firma Tétris.
Budynek przy ul. Kasprzaka był niegdyś ważną lokalizacją Orange. Na przestrzeni lat zmienia się styl pracy i potrzeby najemców. Dziś znajduje się tu call center, stąd przebudowa wnętrza poszła w kierunku stworzenia elastycznego open space.
Powstały nowe sale konferencyjne, zwiększono liczbę przestrzeni socjalnych, kuchni i łazienek, dostosowanych teraz również dla niepełnosprawnych. Odświeżenie powierzchni objęło odmalowanie ścian, położenie nowych wykładzin i montaż szklanych ścianek działowych, odnowiono też klatki schodowe. Zmieniły się też detale aranżacji, wymieniono kamienne blaty w łazienkach oraz okucia drzwi. Orange zainwestował dodatkowo w nowy system kontroli dostępu przy wejściu do budynku, tak aby odpowiadał on obecnym przepisom w zakresie bezpieczeństwa i ochrony pracowników.
Przebudowa części widocznej dla gości i pracowników stanowiła jednak mniejsze wyzwanie w porównaniu ze skalą prac technicznych, niezbędnych w celu podniesienia jakości instalacji.