W czwartek na stołecznych ulicach pojawiły się e-hulajnogi amerykańskiej firmy Bird. W przeciwieństwie do konkurencji konstrukcja hulajnog jest w pełni autorskim pomysłem założyciela firmy Bird.
To już prawdziwy zawrót głowy. Pod koniec tygodnia pojawiło się na stołecznych ulicach 100 e-hulajnog pod marką Bird. Firma oferuje usługi w identycznej cenie jak jej konkurenci. Z hulajnog można korzystać na razie w centrum Warszawy w godzinach 7:00-21:00. Warszawiacy będą mogli zlokalizować i uruchomić hulajnogę elektryczną z wykorzystaniem aplikacji Bird”.
Amerykańska firma udostępniła usługę w 50 miastach Europy oraz w Izraelu. Nowy operator jest obecny w 100 miastach na całym świecie. Tylko w czasie pierwszego roku działalności Bird, odnotowano ponad 10 mln przejazdów w 100 miastach. Gdyby tyle samo przejazdów wykonać przy użyciu samochodu, to spowodowałoby to emisję do atmosfery ponad 5,6 mln kg CO2″.
Misja Bird polega właśnie na tym, aby te problemy rozwiązywać i sprawić, że miasta są przyjemniejsze do życia, a mieszkańcy rezygnują z samochodów i przesiadają się na przyjazne środowisku, elektryczne hulajnogi.
Bird założony został przez Travisa VanderZandena w 2017 r. i ma siedzibę w USA, w kalifornijskim Venice.