Będzie tramwaj na Zieloną Białołękę. Jest decyzja środowiskowa

Blisko trzy lata w Tramwajach Warszawskich czekano na wydanie kluczowej decyzji. Teraz tramwajarze rozpoczną prace nad projektem budowlanym i ogłoszeniem przetargu.

Tramwaj na Zieloną Białołękę pozwoli mieszkańcom osiedli wschodniej Białołęki szybko dojechaćdo najbliższej stacji metra przy Kondratowicza. Nowy odcinek sieci tramwajowej o dlugości ok. 6,5 km rozpocznie się w obszarze skrzyżowania ulic Matki Teresy z Kalkuty oraz Rembielińskiej, a następnie przebiegać będzie ulicami: św. Wincentego, Głębocką, Olszynki Grochowskiej aż do szkoły podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek. 

Po drodze będzie 8 przystanków. Tramwaje będą mogły jeździć nawet co około 2-3 minut. Czas przejazdu do stacji metra przy Kondratowicza wyniesie około 15 minut, a do Dworca Wileńskiego około 30 minut.

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, czyli tzw. decyzję środowiskową  został złożony przez nas w lipcu 2020 r. Dokument określa, jak zabezpieczyć zieleń i jak ograniczyć emisję hałasu. Zostanie to uwzględnione w materiałach przetargowych na opracowanie dokumentacji projektowej. Harmonogram zakłada, że przetarg na zaprojektowanie tramwaju na Zieloną Białołękę ogłosimy jeszcze w tym roku. Budowa tramwaju ma zacząć się do 2030 roku. Możliwe jest przyśpieszenie inwestycji, ale będzie to zależało od dostępności środków finansowych. Tramwaje Warszwskie będą starać się o fundusze z Unii Europejskiej.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Archicom daje przykład ekourbanizmu budujące Stację Wola i dobrostan jej mieszkańców

0
Jedni chcą mieszkań z dala od miejskiego zgiełku, inni pragną mieć sklepy, usługi, szkoły i pracę w perspektywie krótkiego spaceru lub kilkuminutowej podróży komunikacją...
×