ZDM otworzył oferty na przebudowę drogi dla rowerów wzdłuż al. Jana Pawła II. Odcinek między ul. Nowolipki a ul. Anielewicza doczeka się szeregu zmian. Przede wszystkim nowej, bitumicznej nawierzchni. Przybędzie też zieleni.
Droga dla rowerów wzdłuż al. Jana Pawła II między ulicami Nowolipki a Anielewicza powstała jeszcze w 1999 roku. To stara trasa, której nawierzchnia składa się z kostki brukowej. Teraz czekają ją zmiany. ZDM właśnie otworzył oferty w przetargu na jej przebudowę. Chętnych do tego zadania jest aż 5 firm.
Oferty zaczynają się od trochę ponad 1,2 mln zł, a kończą na 1,8 mln zł. Teraz przyjrzymy się wszystkim i wybierzemy najlepszą. Liczymy na szybkie podpisanie umowy z wybranym wykonawcą, który od tego momentu będzie miał 60 dni na wykonanie prac.
NOWA NAWIERZCHNIA I WIĘCEJ
W ramach przebudowy zmieni się przede wszystkim nawierzchnia drogi. Starą i zniszczoną kostkę zastąpi asfalt. To dziś już standard na budowanych, przebudowywanych i remontowanych przez nas drogach dla rowerów. To zapewne najbardziej wyczekiwana przez rowerzystów korzystających z tej trasy zmiana, ale niejedyna.
Przebudowa obejmie również przejazd rowerowy przez al. Jana Pawła II na skrzyżowaniu z ul. Nowolipki. Tam również pojawi się nawierzchnia bitumiczna. Ponadto zmieni się geometria łuków łączących drogę z przejazdem, które zostaną także poszerzone. Poszerzony zostanie także przejazd przez ul. Dzielną.
Wzdłuż przebudowywanej drogi powstanie pas oddzielający ją od chodnika. Na skrzyżowaniu al. Jana Pawła z ul. Nowolipki będzie się składał z kostki kamiennej, natomiast dalej w kierunku ul. Anielewicza będzie miał już formę trawnika. Dzięki temu nie tylko poprawi się bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ale zniknie nadmiar betonu. Zwłaszcza na odcinku między ulicami Dzielną a Pawią, gdzie pas ten będzie szerszy i połączy się z już istniejącym pasem zieleni ciągnącym się do ul. Anielewicza.
ZMIANY TAKŻE NA CHODNIKACH
Więcej zieleni pojawi się również w północno-wschodnim narożniku skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Nowolipki. W pobliżu przejścia dla pieszych zaplanowano rozpłytowania. Rozbiórkę czeka też fragment chodnika przy przejściu dla pieszych w południowo-wschodnim narożniku skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Anielewicza.
Wspomniany fragment chodnika znajduje się po zachodniej stronie drogi dla rowerów. Prowadzi do niego łącznik od chodnika bliżej zabudowań. Sam łącznik pozostanie (zostanie natomiast częściowo rozpłytowany), a po wschodniej stronie drogi dla rowerów powstanie nowy chodnik z dojściem do przejścia przez ul. Anielewicza i pobliskiej stacji Veturilo.
Rower to coraz popularniejszy środek transportu wśród warszawiaków. Dlatego ważna jest nie tylko budowa nowych tras rowerowych, ale również utrzymanie już istniejących. W Warszawie mamy już blisko 800 km różnego rodzaju tras rowerowych. Wśród nich zdecydowana większość to właśnie drogi dla rowerów.
Niedługo rozpoczną się z kolei prace nad przebudową drogi dla rowerów oraz remontem chodnika wzdłuż ul. Racławickiej. To również projekt z budżetu obywatelskiego. W pierwszej połowie września podpisano umowę z wykonawcą. Roboty obejmą mniej więcej kilometrowy odcinek od ul. Żwirki i Wigury do ul. Balonowej.