W poprzednim roku w Warszawie deweloperzy sprzedali 24 tys. lokali, w tym niespełna 900 apartamentów. A co trzeci luksusowy apartament sprzedany w warszawskim Śródmieściu w pierwszych trzech kwartałach tego roku mieści się w wieżowcu przy Złotej 44 – wynika z analiz Reas.
Luksusowe apartamenty stanowią zaledwie 3-5 proc. oferty warszawskiego rynku pierwotnego, obecnie jest ich w sprzedaży ok. 600. Lokale z tego segmentu szybko się sprzedają, a najlepsze wyniki odnotowuje pod tym względem wieża zaprojektowana przez Daniela Liebeskinda.
– Już drugi rok z rzędu inwestycja BBI Development i Amstar jest liderem sprzedaży luksusowych apartamentów – mówi Paweł Sztejter, partner w firmie doradczej Reas.
– Sprzedaż apartamentów w Złotej 44 idzie szybciej niż winnych projektach w Warszawie. Zgodnie z analizami firmy Reas, co trzeci luksusowy apartament sprzedany w Śródmieściu w pierwszych trzech kwartałach br. pochodził z naszej inwestycji – komentuje Rafał Szczepański, wiceprezes BBI Development, firmy która jest współinwestorem wieży.