SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Apartamentowiec Cosmopolitan zakończył sprzedaż!

Strona główna Nieruchomości Apartamentowiec Cosmopolitan zakończył sprzedaż!

Cosmopolitan to pierwsza i jedyna wieża mieszkalna w Polsce, w której wszystkie apartamenty zostały sprzedane. Niezwykły projekt autorstwa światowej sławy architekta Helmuta Jahna, stworzył nową kategorię na rynku nieruchomości premium w Polsce.

Ceny w apartamentowcu były weryfikowane tylko w górę i w ciągu 4 ostatnich lat wzrosły o 25%. Najdroższe apartamenty sprzedawano w cenie dochodzącej do 45 tys. zł za mkw. Średnia cena w ostatnich miesiącach przekroczyła 39 tys. zł za mkw. W sumie za 10 najdroższych apartamentów sprzedanych w Cosmopolitan nabywcy zapłacili 104 mln zł. W finalizowaniu sprzedaży Cosmopolitan nie przeszkodziło obecne spowolnienie gospodarcze.

44-piętrowy Cosmopolitan jest całkowicie przeszklony. Duże i otwierane okna, to unikalna cecha inwestycji. Dzięki nim wnętrza są jasne i przestronne oraz tworzą niepowtarzalny klimat. Z każdego z 236 stylowo zaprojektowanych i wyposażonych apartamentów rozciąga się spektakularny widok na panoramę Warszawy.

To pierwszy tej klasy apartamentowiec, który w momencie oddania do użytku był w pełni wykończony i wyposażony. We wszystkich pomieszczeniach wykorzystano materiały i sprzęty najwyższej jakości. Na podłogach położono deski dębowe, dostępne w trzech wersjach kolorystycznych. Włoski marmur w łazienkach dostępny w pięciu odmianach o różnej kolorystyce, sprawia, że wnętrza są wyjątkowo eleganckie. Cosmopolitan oferuje ceramikę i armaturę prestiżowych, światowych marek, meble kuchenne i sprzęt AGD renomowanych producentów, wbudowane szafy, przeszklone garderoby, punktowe oświetlenie. Roletami i klimatyzacją można sterować z każdego pomieszczenia dzięki inteligentnemu systemowi zarządzania HMS. Dzięki niemu można m.in. obudzić się przy dźwiękach ulubionej muzyki, gdy rolety wpuszczą do wnętrza promienie słońca, a podłoga w łazience już się ogrzeje. Wszystkie te udogodnienia pomogły w stworzeniu miejsca i produktu, jakich wcześniej na polskim rynku nie było. Kluczowa dla powodzenia projektu była jego niezwykle atrakcyjna lokalizacja. Budynek położony jest tuż obok historycznego placu Grzybowskiego oraz Ogrodu Saskiego.

Niewątpliwy sukces sprzedażowy Cosmopolitan nie byłby możliwy bez konsekwentnie prowadzonej strategii komunikacji, zgodnie z którą nowy budynek, kojarzący się na pierwszy rzut oka z biurowcem, należało otworzyć na miasto, w pewnym sensie „oswoić”, pokazać, że jest częścią nowoczesnej Warszawy. Pomogły w tym liczne wydarzenia, eventy, koncerty i wystawy organizowane w wyjątkowej przestrzeni 42 piętra Cosmopolitan, 160 metrów nad ziemią.

Odwiedzający je goście mogli podziwiać dzieła bądź samych artystów, w niebanalnym otoczeniu, z zachwycającą panoramą stolicy w tle. Na 42 piętrze, w bajecznie przygotowanej, świątecznej scenerii można było wysłuchać niezapomnianego koncertu trójki znakomitych artystów, którzy na ten jedyny wieczór połączyli swoje talenty. Na jednej scenie wystąpili wtedy Anna Maria Jopek, Tomasz Stańko oraz JIMEK, czyli Radzimir Dębski, dostarczając gościom wielu fantastycznych wrażeń. Kilka miesięcy później JIMEK wraz z kilkudziesięcioosobową orkiestrą Młodej Polskiej Filharmonii postanowił zawojować oczy i uszy widzów. Najpierw zaplanował cykl prób na 42 piętrze, by po kilku dniach na patio Cosmopolitan dać koncert, któremu z zainteresowaniem przysłuchiwali się przechodzący obok mieszkańcy Warszawy oraz turyści. To wtedy JIMEK znany z niekonwencjonalnych kompozycji i zamiłowania do poszukiwania nowych brzmień, spełnił jedno ze swoich największych marzeń, łącząc ze sobą dwa muzyczne światy. Po kilku dniach prób, muzycy zorganizowali spontaniczny koncert na sąsiednim placu Grzybowskim, który obejrzało i wysłuchało ponad 1000 osób. Prowadzoną na Facebooku transmisję live z wydarzenia w kulminacyjnym momencie śledził milion widzów!

W ostatnich tygodniach zainteresowanie klientów nieruchomościami premium nie słabnie. Z najnowszych analiz High Level Sales & Marketing na podstawie danych redNet wynika, że w I kwartale 2020 roku ceny nieruchomości premium w Warszawie wzrosły o 13% r/r. Liczba sprzedanych lokali zwiększyła się z 13 w I kw. 2019 do 28 w I kw. 2020, co oznacza wzrost o 115% r/r. Zainteresowanie luksusowymi nieruchomościami wyraźnie się zwiększyło.

To zrozumiałe, że w niepewnych czasach inwestorzy lokują nadwyżki finansowe w bezpiecznych miejscach. Z moich obserwacji i doświadczenia wynika, że wybierają nieruchomości, zwłaszcza te z segmentu premium, w przeciwieństwie do giełdy czy lokat bankowych. Dlatego nie dziwi nas tak znaczący, blisko dwukrotny wzrost zainteresowania klientów ofertą HLSM – mówi Karolina Kaim, twórczyni High Level Sales & Marketing by Tacit Group.

Według ekspertów HLSM największym zainteresowaniem cieszą się obecnie nieruchomości gotowe do odbioru już w tym roku, a ich potencjalni nabywcy szybciej niż przed epidemią podejmują decyzje zakupowe i są w większym stopniu skłonni do transakcji gotówkowych. Klienci poszukują kameralnych inwestycji w mieście, ale z ogrodem czy tarasem, posiadłości pod Warszawą z dużymi działkami lub domów nad morzem. Wśród motywacji zakupowych dominują chęć bezpiecznego lokowania nadwyżki kapitału w nieruchomości premium lub poprawy warunków. Stąd dużo zapytań o inwestycje z dużymi tarasami, ogrodami i działkami.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

Wiadomości

Salon Agata na warszawskim Okęciu po remoncie

Już w najbliższy piątek, 29 maja zostanie otwarta pierwsza część nowo wyremontowanego salonu Agata na warszawskim Okęciu. J Już za kilka...

Budimex ze Skwerem na Woli

 Budimex Nieruchomości rozpoczął sprzedaż drugiego etapu warszawskiego osiedla Wola Skwer, w ofercie jest ponad 40 mieszkań o powierzchni od 25...

Echo Investment na ścieżce stabilnego wzrostu

Oddanie do użytku czterech projektów mieszkaniowych oraz dwóch biurowców, sprzedaż 399 mieszkań i przekazanie klientom 190, start wynajmu mieszkań w drugim...

Jak odwiesić zamrożony bilet?

Coraz więcej osób wraca do pracy i zaczyna ponownie korzystać z komunikacji miejskiej. Warszawski Transport...

Aurovitas Pharma przenosi się do Fabryki PZO

Aurovitas Pharma Polska Sp. z o.o., firma farmaceutyczna wchodząca w skład Aurobindo Pharma Group, wynajęła ponad 1 000 mkw. powierzchni biurowej...

Francuzi z nową inwestycją na północy Warszawy

Bouygues Immobilier zbuduje na Białołęce nowoczesny kompleks mieszkaniowy Essentiel. Inwestycja właśnie trafiła do sprzedaży. Deweloper Bouygues Immobilier Polska...

Polecane

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...

Rondo Daszyńskiego w cieniu wieżowców

Rondo Daszyńskiego to chyba jeden z największych placów budowy w Europie. W czterech narożnikach tego ronda powstają lub są planowane biurowce o łącznej powierzchni 300...

Krwawe zaćmienie Superksiężyca w Warszawie

W nocy z 27 na 28 września doświadczyliśmy pełnego zaćmienia "Superksiężyca", następna taka okazja przydarzy się dopiero w 2033 roku. Zaćmienie rozpoczęło się o...