Otwarcie biurowca Adgar BIT, zakup budynku po Teatrze Kwadrat, wprowadzenie na rynek wyjątkowego konceptu najmu BeYOURSeLF, kolejna lokalizacja co-creatingu Brain Embassy, certyfikacja LEED Gold całego portfolio budynków w Polsce i wyposażenie ich w wydajne filtry antysmogowe.
Rok 2018 był dynamiczny dla wszystkich linii biznesowych Adgar Poland. W ubiegłym roku firma wprowadziła na warszawski rynek biurowy nieznany dotychczas w Polsce, hybrydowy model najmu BeYOURSeLF, charakteryzujący się elastycznymi warunkami zawierania umów i płatnością nie za powierzchnię biura a rzeczywistą liczbę pracowników. Od debiutu BeYOURSeLF wiosną 2018 r w zeszłym roku powstały w Warszawie w sumie już 3 lokalizacje BeYS i czwarta będzie ukończona w lutym tego roku. Koncept spotkał się z dużym zainteresowaniem i już po kilku miesiącach od oficjalnego debiutu w Adgar Wave powierzchnia BeYOURSeLF została wynajęta w 80 proc. Pozostałe lokalizacje otwarte w lipcu i wrześniu ubiegłego roku wynajęte są już w ponad 60 proc. Niebawem do użytku zostanie oddana kolejna powierzchnia BeYS, tym razem w budynku Adgar Plaza Mokotowie.
Ważnym wydarzeniem września minionego roku był powrót na rynek, po gruntownej modernizacji, budynku Adgar BIT, zlokalizowanego przy ul. Konstruktorskiej 11. Jest to pierwszy budynek z portfolio firmy Adgar, który pomieścił wszystkie trzy koncepty najmu rozwijane przez inwestora – innowacyjny model BeYOURSeLF, co-creating Brain Embassy oraz najem tradycyjny. Adgar BIT zyskał nowe życie, dzięki gruntownej modernizacji powierzchni, lobby i infrastruktury. Jednym z pierwszych najemców obiektu zostało przedszkole Ala ma kota. W tym roku, tuż obok budynku przy Konstruktorskiej 11 powstanie ogólnodostępny amfiteatr, który zaoferuje pracownikom oraz mieszkańcom Biznesowego Mokotowa, ale także wszystkim warszawiakom, atrakcyjny repertuar kulturalno-rozrywkowy.
Równie istotna dla firmy w 2018 r. była finalizacja zakupu budynku po dawnym Teatrze Kwadrat przy ul. Czackiego 15/17 w samym centrum stolicy. To pierwszy budynek Adgar Poland w Śródmieściu Warszawy. Wartość transakcji wyniosła 36 milionów złotych. W obiekcie zaplanowano przestrzeń zarówno dla Brain Embassy, jak i BeYOURSeLF. Wartość portfolio firmy w Polsce wynosi 1 mld 100 mln zł (wg danych z jesieni 2018, przed zakupem Czackiego) i obejmuje 12 nieruchomości (razem z Czackiego).
Zespół leasingu Adgar Poland w minionym roku zawarł wiele nowych kontraktów najmu powierzchni biurowej. Do grona najemców Adgar Wave dołączył Orangetheory fitness, w Adgar Park West powstał salon Segafredo Zanetti, w którym działalność rozpocznie/rozpoczęła szkoła baristyczna Coffee Art Masters, natomiast w zmodernizowanym Adgar BIT zagościło przedszkole Ala ma kota. Przedłużono także umowy najmu z aktualnymi najemcami, m.in. z LINK4, łącznie na ponad kilka tysięcy metrów kwadratowych.
Również co-creating Brain Embassy (BE) rozwijany od 3 lat przez Adgar Poland, odnotował dobry rok. Pod koniec 2018 roku społeczność BE liczyła 528 osób, sprzedane zostały 74 biura w 3 stołecznych lokalizacjach: Adgar Park West, Adgar BIT i Adgar Plaza One. Stopień wynajęcia powierzchni BE w tych trzech obiektach wyniósł 61 proc., to bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że Brain Embassy w Adgar BIT funkcjonuje na rynku dopiero od jesieni zeszłego roku. Obecnie społeczność Brain Embassy liczy prawie 550 Memberów. Stopień wynajęcia powierzchni BE w Adgar Park West wynosi 100 proc.
Brain Embassy, będące laureatem wielu prestiżowych nagród w kraju, w grudniu ubiegłego roku otrzymało kolejny powód do dumy. Tym razem w chińskim mieście Shenzen pracownia mode:lina otrzymała International Media Design Award w kategorii Annual Office Space właśnie za projekt wnętrz warszawskiego co-creatingu Brain Embassy.
Ponad 1,4 tys. zorganizowanych wydarzeń we własnych obiektach, sprzedaż prawie 3 tys. sal konferencyjnych i prawie 50 tys. gości. Klienci ACG wypili w ubiegłym roku prawie 30 tys. filiżanek herbaty oraz 70 tys. filiżanek kawy zaparzonych z ok. 700 kg kawy. To dane z 2018 roku, którymi pochwalić się może Adgar Conference Group, podmiot zajmujący się organizacją profesjonalnych wydarzeń firmowych, eventów oraz szkoleń. Doświadczenie oraz profesjonalizm zespołu ACG co roku doceniają stali klienci, którzy wybierają przestrzenie Adgar Conference Group na potrzeby zarówno małych spotkań biznesowych, jak i dużych konferencji i eventów. Do największych partnerów ACG należą m.in.: RBC International (spółka odpowiedzialna za organizację szkoleń Rowińska Business Couching), LuxMed, Onet, Generali, Procter and Gamble, Grupa Żywiec, Danone, Generali, LINK4.