Na dwóch odcinkach autostrady A2, w sumie na 43 km, pojawi się trzeci pas. Odciąży to ruch przy wyjeździe z aglomeracji warszawskiej oraz na granicy województw mazowieckiego i łódzkiego. Wojewoda mazowiecki Mariusz Frankowski wydał dwa zezwolenia na realizację inwestycji drogowych. Obie decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności.
Poszerzone odcinki autostrady A2 ułatwią poruszanie się kierowcom i usprawnią tranzyt połączeń aglomeracji warszawskiej z zachodnimi częściami Polski oraz Europy. To też fragment transeuropejskiego korytarza wschód – zachód (droga międzynarodowa E30).
Pierwsza decyzja dotyczy poszerzenia autostrady o pas ruchu na odcinku ok. 25 km, od granicy województwa łódzkiego i mazowieckiego do węzła Konotopa (bez węzła). Inwestycja zlokalizowana jest na terenie gminy Wiskitki, powiatu żyrardowskiego, gmin Baranów, Jaktorów, Grodzisk Mazowiecki i powiatu grodziskiego.
Przebudowa obejmie poszerzenie każdej z jezdni o 3 m, po wewnętrznej stronie. Dodatkowo, wyremontowana zostanie istniejąca nawierzchnia z przejazdami awaryjnymi i pasami włączenia/wyłączenia z ruchu. I co ważne dla kierowców, naprawione będą spękania na całej szerokości jezdni głównych. Rozwiązany będzie także problem niefunkcjonującej Stacji Poboru Opłat na węźle „Wiskitki”. Razem z infrastrukturą towarzyszącą ma zostać rozebrany.

Druga decyzja to dodatkowy pas ruchu na odcinku ok. 18 km, od granicy województwa łódzkiego i mazowieckiego do węzła Konotopa (bez węzła). Inwestycja obejmuje tereny gmin Grodzisk Mazowiecki, Milanówek, powiatu grodziskiego, gmin Brwinów, Pruszków, powiatu pruszkowskiego, gminy Ożarów Mazowiecki, powiatu warszawskiego zachodniego.
I tutaj przebudowa dotyczyć będzie poszerzenia każdej z jezdni o 3 m po wewnętrznej stronie (od 436 km trasy do węzła „Pruszków”) oraz o 3,5 m (od węzła „Pruszków” do końca przebudowywanej trasy). Analogicznie, wyremontowana będzie istniejąca nawierzchnia z przejazdami awaryjnymi i pasami włączenia/wyłączenia z ruchu, naprawione będą spękania. A istniejąca Stacja Poboru Opłat na węźle „Grodzisk Mazowiecki” z istniejącym Placem Poboru Opłat (na 446 km trasy) będzie zlikwidowana. Powstanie też miejsce do kontroli i ważenia pojazdów dla obu kierunków ruchu.
Na obu odcinkach nie zabraknie budowy czy przebudowy (bądź też rozbiórki) obecnej infrastruktury, w tym m.in.:
– dojść do wyjść awaryjnych w ekranach akustycznych,
– odwodnienia,
– ogrodzenia głównego i ochronnego dla zwierząt,
– pasów technologicznych,
– ekranów akustycznych,
– oświetlenia drogowego,
– infrastruktury telekomunikacyjnej,
– wycinki i nasadzeń zieleni.