A2 będzie mieć po 3 pasy. Wojewoda wydał ważną decyzję

Na dwóch odcinkach autostrady A2, w sumie na 43 km, pojawi się trzeci pas. Odciąży to ruch przy wyjeździe z aglomeracji warszawskiej oraz na granicy województw mazowieckiego i łódzkiego. Wojewoda mazowiecki Mariusz Frankowski wydał dwa zezwolenia na realizację inwestycji drogowych. Obie decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności.

Poszerzone odcinki autostrady A2 ułatwią poruszanie się kierowcom i usprawnią tranzyt połączeń aglomeracji warszawskiej z zachodnimi częściami Polski oraz Europy. To też fragment transeuropejskiego korytarza wschód – zachód (droga międzynarodowa E30).

Pierwsza decyzja dotyczy poszerzenia autostrady o pas ruchu na odcinku ok. 25 km, od granicy województwa łódzkiego i mazowieckiego do węzła Konotopa (bez węzła). Inwestycja zlokalizowana jest na terenie gminy Wiskitki, powiatu żyrardowskiego, gmin Baranów, Jaktorów, Grodzisk Mazowiecki i powiatu grodziskiego.

Przebudowa obejmie poszerzenie każdej z jezdni o 3 m, po wewnętrznej stronie. Dodatkowo, wyremontowana zostanie istniejąca nawierzchnia z przejazdami awaryjnymi i pasami włączenia/wyłączenia z ruchu. I co ważne dla kierowców, naprawione będą spękania na całej szerokości jezdni głównych. Rozwiązany będzie także problem niefunkcjonującej Stacji Poboru Opłat na węźle „Wiskitki”. Razem z infrastrukturą towarzyszącą ma zostać rozebrany.

Druga decyzja to dodatkowy pas ruchu na odcinku ok. 18 km, od granicy województwa łódzkiego i mazowieckiego do węzła Konotopa (bez węzła). Inwestycja obejmuje tereny gmin Grodzisk Mazowiecki, Milanówek, powiatu grodziskiego, gmin Brwinów, Pruszków, powiatu pruszkowskiego, gminy Ożarów Mazowiecki, powiatu warszawskiego zachodniego.

I tutaj przebudowa dotyczyć będzie poszerzenia każdej z jezdni o 3 m po wewnętrznej stronie (od 436 km trasy do węzła „Pruszków”) oraz o 3,5 m (od węzła „Pruszków” do końca przebudowywanej trasy). Analogicznie, wyremontowana będzie istniejąca nawierzchnia z przejazdami awaryjnymi i pasami włączenia/wyłączenia z ruchu, naprawione będą spękania. A istniejąca Stacja Poboru Opłat na węźle „Grodzisk Mazowiecki” z istniejącym Placem Poboru Opłat (na 446 km trasy) będzie zlikwidowana. Powstanie też miejsce do kontroli i ważenia pojazdów dla obu kierunków ruchu.

Na obu odcinkach nie zabraknie budowy czy przebudowy (bądź też rozbiórki) obecnej infrastruktury, w tym m.in.:

– dojść do wyjść awaryjnych w ekranach akustycznych,

– odwodnienia,

– ogrodzenia głównego i ochronnego dla zwierząt,

– pasów technologicznych,

– ekranów akustycznych,

– oświetlenia drogowego,

– infrastruktury telekomunikacyjnej,

– wycinki i nasadzeń zieleni.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie i w Polsce ? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Deweloper Dantex już w te wakacje odda do użytku 199 mieszkań....

0
Deweloper Dantex zbliża się do zakończenia budowy inwestycji Autonomia Praska – projektu, który przyciąga uwagę nie tylko atrakcyjną lokalizacją, ale przede wszystkim unikalnym charakterem....