Miodowa zmieni się w elegancki bulwar

    0
    200

    Ulica Miodowa jak przedłużenie Krakowskiego Przedmieścia – taka będzie ul. Miodowa po remoncie. Założenia do rewitalizacji ulicy są efektem konsultacji społecznych.

     

    Konsultacje w sprawie remontu odbyły się w sierpniu i wrześniu tego roku, brali w nich udział mieszkańcy, organizacje społeczne a także przedsiębiorcy i przedstawiciele instytucji z tej ulicy – aktywnie zaangażowało się ok. 150 osób.

    Do wyboru były dwa warianty zmian. Jeden z nich zakładał niewielkie zmiany, porządkujące organizację ruchu i podnoszące jakość przestrzeni. Drugi kładł większy nacisk na historyczną rangę ul. Miodowej, tak by ulica ta była nie tylko korytarzem transportowym, ale nawiązywała do Krakowskiego Przedmieścia. Więcej głosów było za drugim wariantem.

    Miodowa będzie elegancka…

    Nawierzchnia chodników będzie wykonana z kamienia, nawiązującego do tego zastosowanego na Krakowskim Przedmieściu. Kamień pojawi się też prawdopodobnie na jezdni – tu drogowcy jeszcze przeanalizują, czy wytrzyma nacisk i drgania przejeżdżających pojazdów. Latarnie na całej ulicy zostaną wymienione na stylizowane „pastorały”, Przewidziano wprowadzenie zieleni ulicznej nieprzesłaniającej zabytkowych obiektów, a także małej architektury: m. in. ławek i stojaków rowerowych. Zmiany obejmą także pl. Krasińskich – przewidziano tam wyznaczenie pasów rowerowych oraz remont nawierzchni z kostki.

    Bez tytułu

    … i bezpieczna

    Ulica Miodowa znacznie się zmieni – jezdnia będzie miała 6-6,5 m szerokości i dwa pasy ruchu. Nie będzie pasów rowerowych – rowerzyści będą poruszali się po jezdni. Miejsca postojowe zostaną wyznaczone w zatokach postojowych w poziomie jezdni. Chodniki zostaną poszerzone do minimum 3 metrów. Ulica zostanie objęta strefą ograniczenia prędkości do 30 km/h i dlatego powstaną wyniesione do poziomu chodnika skrzyżowania z ul. Schillera oraz ul. Kapitulną i Kapucyńską. Zmiany organizacji ruchu obejmą nie tylko Miodową, ale także sąsiednie ulice: Długą, J. Kilińskiego, Podwale, Schillera i Kapitulną. Odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Podwale i ul. J. Kilińskiego. Nie będzie zatoki autobusowej w kierunku centrum, powstanie nowe przejście dla pieszych oraz wydzielone lewoskręty w ul. Długą i ul. Świętojerską.

     

    Bez tytułu

    Co dalej?

    Te założenia to koncepcja, która będzie stanowić podstawę do opracowania szczegółowej dokumentacji budowlanej – przetarg na jej wykonawcę ogłoszony zostanie jeszcze w tym roku. Remont planowany jest na rok. 2016.