Budowa Galerii Północnej przyspiesza!

    0
    211

    37 tysięcy metrów sześciennych betonu, 5 tysięcy ton stali w wykonanych elementach konstrukcyjnych, 250 tysięcy metrów sześciennych wykopów – tak w telegraficznym skrócie można podsumować postępy w budowie Galerii Północnej, która ruszyła w lipcu bieżącego roku. Otwarcie pierwszego nowoczesnego centrum handlowo-rozrywkowego w północno-wschodniej części stolicy nastąpi w pierwszej połowie 2017 roku. Galeria Północna jest już skomercjalizowana w 60%, licząc podpisane umowy i listy intencyjne.

    Budowa Galerii Północnej ruszyła w lipcu bieżącego roku. Pierwsze dźwigi na terenie budowy pojawiły się już w sierpniu, obecnie trwa montaż ósmego żurawia. Wykonany już został strop na poziomie zero oraz izolacje ścian zewnętrznych. Teraz trwają prace nad konstrukcją żelbetową oraz instalacjami podposadzkowymi. Dotychczas wylano około 37 tysięcy metrów sześciennych betonu, a w wykonanych elementach konstrukcyjnych użyto 5 tysięcy ton stali. Od początku prac wykonano 250 tysięcy metrów sześciennych wykopów.

    Galeria_Polnocna galeria_polnocna-0259

    Aby zapewnić odwiedzającym Galerię Północną komfort na światowym poziomie, architekci z renomowanych pracowni APA Wojciechowski oraz Tzur Architects zaprojektowali unikatowy, zagospodarowany zielenią, otwarty dach z alejkami spacerowymi i placem zabaw. Część dachu zostanie przeszklona. Takie rozwiązanie w połączeniu z przestronnym wnętrzem galerii zapewni nieporównywalną z obecnie istniejącymi polskimi centrami handlowymi ilość światła dziennego. Niekonwencjonalny design oraz rozwiązania konstrukcyjne projektu z pewnością wyznaczą nowe standardy projektowania i budowania tego typu obiektów, a stale rozbudowywana oferta handlowa i zastosowanie nowoczesnych technologii przyciągną klientów z całej Warszawy i okolic.
    Galeria Północna jest już skomercjalizowana w 60%, licząc podpisane umowy i listy intencyjne. Wśród cenionych marek, które dołączyły do grona najemców znaleźli się m.in.: Empik, Smyk, H&M, Wólczanka, Vistula, W.KRUK, Grupa LPP, CCC, Martes Sport, Forever 21, iSpot, hipermarket Carrefour czy Cinema City.
    EIT Emerging Index.