Od poniedziałku 1 września kilka remontowanych warszawskich ulic będzie już przejezdnych. Kierowcy pojadą m.in. wiaduktem na ul. Łopuszańskiej i ślimakiem Trasy Łazienkowskiej.
Zniknęły zwężenia na wiadukcie przy Dworcu Centralnym – Zarząd Dróg Miejskich wyremontował tam elementy obiektów; nie ma także zwężenia przy skrzyżowaniu z ul. Hożą – ciepłownicy w sobotę zakończyli remont komory ciepłowniczej. Otwarty został północny wiadukt nad torami kolejowymi na ul. Łopuszańskiej. Tym samym kierowcy odzyskali dwie jezdnie o pełnej szerokości – przez ostatnie dwa miesiące jeździli tylko jednym wiaduktem – południowym – w obydwu kierunkach. ZDM wymienił izolację wiaduktu, nawierzchnię, gzymsy, bariery i oznakowanie.
Wrócił ruch drogowy na ul. Światowida (obecnie zamknięty jest odcinek za ul. Myśliborską w kierunku Modlińskiej). Budowa trasy tramwajowej będzie trwała nadal, ale dalsze prace będą prowadzone już poza jezdnią. Autobusy linii dziennych E-6, 101, 152, 186, 211, 509 i 518 wrócą na swoje trasy od poniedziałku, od początku kursowania, a linie nocne N01, N03, N13 i N63 – od nocy z poniedziałku na wtorek. Linie 133 i 516 będą kursowały na dotychczasowych trasach.
Również wieczorem otwarte zostaną dwie ulice w centrum – przejazd ul. Nowy Świat przez skrzyżowanie z ul. Świętokrzyską oraz przejazd ul. Emili Plater także przez skrzyżowanie ze Świętokrzyską. Na swoje stałe trasy na ul. Nowy Świat, od nocy z niedzieli na poniedziałek, wrócą autobusy linii nocnych N14 i N64. Natomiast linie dzienne E-2, 102, 105, 111, 116, 128, 175, 180, 222, 503, 518 – od poniedziałku, od początku kursowania. Na ul. Emilii Plater wrócą autobusy linii nocnych N11, N12, N13, N14, N21, N32, N35, N38, N41, N44, N45, N46, N61, N62, N63, N64, N71, N85, N88 i N91. Natomiast linie dzienne 109, 160 i 444 w poniedziałek, od początku kursowania. Ulica Świętokrzyska jest w tej chwili modernizowana po budowie centralnego odcinka II linii metra i w ostatnim tygodniu przebudowywane były te dwa skrzyżowania.
Do ruchu została włączona praska estakada Trasy Łazienkowskiej, czyli wjazd z Wału Miedzeszyńskiego od strony Pragi w kierunku centrum. Kolejne trzy ślimaki (Ł19 – wjazd z Wisłostrady od strony Mokotowa w kierunku Pragi; Ł21 – zjazd z Trasy Łazienkowskiej od strony centrum w kierunku Mokotowa i Ł26 – wjazd z Wisłostrady od strony Żoliborza w kierunku Pragi) czekają na zezwolenie na użytkowanie, będą otwarte we wrześniu. Wszystkie zostały zbudowane od nowa, prace trwały od wakacji zeszłego roku (lewobrzeżne ślimaki zostały zamknięte w czerwcu i lipcu, a praski we wrześniu 2013 r.). Nadal będzie trwała budowa pozostałych pięciu łącznic na lewym brzegu Wisły i jeszcze w tym roku będzie oddana do użytku estakada Ł22 czyli zjazd z Trasy Łazienkowskiej od strony centrum w kierunku Żoliborza.
Natomiast od poniedziałku 1 września przejezdna będzie ul. Z. Vogla. Odcinek ul. Z. Vogla od Sytej do Europejskiej będzie dwukierunkowy, a fragment od Europejskiej do Przyczółkowej jednokierunkowy (ruch w kierunku ul. Przyczółkowej). Wjazd z ul. Przyczółkowej w Z. Vogla możliwy będzie przez Europejską na której obowiązywał będzie ruch jednokierunkowy (do ul. Z. Vogla). Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do czasu zakończenia prac na pierwszym odcinku ulicy (Przyczółkowa – Europejska) tj. do początku października.